شعار «آموزش پژوهش محور» در حوزه‌های علمیه عملیاتی شود94/09/24

http://bushehri.net/images/20/1/454214/5858/IMG16043513.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، پیش از ظهر دیروز در بازدید از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اظهار داشتند: اقدامات پژوهشی صورت گرفته نشان دهنده تلاش و جدیت در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران است و امیدواریم مجموعه این فعالیت‌ها با قدرت و قوت و دقت تداوم یابد تا در آینده نزدیک شاهد پیشرفت و رشد بیشتری باشیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه پژوهش نقش مهمی را در اعتلای دین و باورهای اعتقادی تشیّع داشته است، افزودند: انسان با مطالعه اجمالی آثار فقها، متکلمان و تاریخ نویسان به این حقیقت خواهد رسید که تلاش‌های سنگین بزرگان دین در قالب قلم و پژوهش به یادگار مانده است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری افزودند: عالمان دین با استفاده از قلم و پژوهش در مسیر دفاع از حقانیت دین و تشیّع گام برداشتند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه انسان‌های زیادی فداکارانه به تحقیق و پژوهش در عرصه دین پرداختند، فرمودند: مرحوم میرحامد حسین یکی از پژوهشگرانی بود که همت والایی را در عرصه پژوهش داشت به گونه‌ای که حتی در زمان ناتوانی جسمی خود نیز دست از مطالعه نکشید.

ایشان با بیان اینکه امروز کتابخانه‌های معتبر تشیّع گنجینه‌ای از آثار گران‎مایه علمای اسلام است، بیان کردند: البته بسیاری از آثار گرانبهای علما در اختیار ما نیست چرا‎که غربی‌ها در زمان تاخت و تاز به کشورهای اسلامی، آن‌ها را غارت کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور، توجه به پژوهش را از کارکردهای مثبت حوزه‌های علمیه خواهران در کنار امر آموزش و تبلیغ عنوان کردند و اظهار داشتند: با اتخاذ رویکرد مثبت و نگاه ژرف مدیریت علمیه خواهران به بخش پژوهش، زیرساخت‌های نسبتا قابل توجهی ایجاد شده است.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با گلایه از اجرایی نشدن شعار زیبا و جذاب «آموزش پژوهش محور» در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، فرمودند: شعار «آموزش پژوهش محور» را هنوز عملیاتی و اجرایی نکرده‌ایم؛ پژوهش باید صاحبخانه باشد، در حالی که هنوز مهمان است.

ایشان بر ضرورت آغاز کار مشترک حوزه علمیه خواهران و برادران در راستای اجرای آموزش پژوهش محور تاکید کردند و خاطر نشان کردند: البته حوزه خواهران در زمینه تدوین متون جلو‌تر از حوزه برادران بوده، چرا که معذورات کمتری داشته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.