صفات مؤمنان چیست؟93/05/08

http://www.bushehri.net/images/01/20/436435645645.jpgامام جمعه قم حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» طی سخنانی درباره صفات مومنان با اشاره به آیات قرآن کریم به بیان این صفات پرداختند و فرمودند: خدا در قرآن می‌فرماید «مؤمنان از ترس و خوف خدا همیشه نگران و بیمناک هستند».

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری ادامه دادند: خدا و معاد باوران حالت قلبی به نام خشیت و اشتیاق دارند؛ مؤمنان کسانی هستند که ترس و خشیت در دلشان وجود داشته و به سبب این ترس در اعمال و رفتارشان آثار چنین خشیتی ظاهر و آشکار می‌شود.

امام جمعه قم ایمان به تمام آیات را از جمله صفات مؤمنان دانستند و اظهار داشتند: این افراد با تمام وجود آیات الهی را قبول داشته و تسلیم بی چون و چرای خدا هستند؛ این افراد اراده‌ای جز اراده خدا ندارند.

ایشان افزودند: شرک نداشتن نیز از دیگر صفات مؤمنان هست، البته بسیاری از افراد شرک خفی دارند،‌ ولی خدا باوران حقیقی حتی شرک خفی نیز ندارند؛ این افراد به تمام وظایف فردی و اجتماعی خود پایبند بوده و دلهایشان ترس و خوف دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان روایتی از امیرمؤمنان(ع) مغرور نشدن به عبادت را از صفات مؤمنان خواندند و خاطرنشان کردند: شعار مردان خدا این است که اعمال من کوچک ولی سفر طولانی است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کردند: پنجمین ویژگی مؤمنان این است که با تمام وجود برای انجام کارهای خیر سبقت می‌گیرند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.