ضرورت توجه طلاب به تهذیب نفس92/11/19

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2012.jpegعضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري حضرت آیت‌الله سید هاشم  حسینی بوشهری طی سخنانی در جمع طلاب  بر ضرورت خو سازی طلاب تأکید کردند وفرمودند:‌ طلاب حوزه علمیه باید در این زمینه سرمایه گذاری کنند و بیش از درس خواندن باید به مسأله تهذیب نفس توجه داشته باشند.

ایشان تأکید کردند: اگر طلاب خوب درس بخوانند و ملا شوند اما کاری برای تربیت نفس خود نکرده باشند در جامعه تأثیرگذار نخواهند بود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور  با بیان این‌که طلاب در آینده مسؤولیت‌های سنگینی را بر عهده خواهند گرفت، ابراز کردند: امام خمینی(ره) در رابطه با تهذیب نفس به طلاب فرمودند؛ قبل از تربیت جامعه باید خود را تربیت کنید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه دادند: سال‌های نخست طلبگی بهترین زمان برای رشد و تعالی و توجه به تهذیب نفس است، بنابراین طلاب باید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری طلاب را به شناختن عیب‌های درونی خود توصیه کرد و با بیان این‌که توجه به این امر طلاب را به موفقیت نزدیک می‌کند، اظهار کردند: اگر طلاب در اوائل راه مشکلات روحی، آسیب‌ها و عیب‌های خود را برطرف نکنند این عیوب در آینده سبب رنج خود و جامعه می‌شود.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به روایات اسلامی بر ضرورت از بین بردن عیوب تأکید کردند و افزودند: در روایات آمده که آگاه‌ترین مردم کسی است که عیب‌های خود را معالجه کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان این‌که فرصت‌‌ها زود گذر هستند، طلاب را به بهره برداری از فرصت‌های به دست آمده توصیه کرد و اظهار داشتند: در جوانی باید از فرصت‌ها استفاده کرد چون سن که بالا رود توان و استعداد افراد کمتر می‌شود، از این رو طلاب باید با مطالعه فراوان اطلاعات خود را بالا ببرند.

ایشان مطالعه جانبی را از نیازهای امروز طلاب دانستند وبیان کردند: امروز یک طلبه سال اول باید معلوماتش به اندازه یک دانشجوی سال چهارم باشد؛ مدیران باید وقت‌هایی را برای طلاب در نظر بگیرند و آنها با کتاب‌های سودمند آشنا کنند.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه طرح مطالعاتی شهید مطهری که چندین سال است در حوزه اجرا می‌شود را مورد تحسین قرار دادند و افزودند: طلاب باید در زمینه‌های تفسیر قرآن، تاریخ اسلام و علوم دیگر نیز فعالیت داشته باشند.

دیدگاه‌ها   

المیرا
#2 المیرا 1394-12-23 13:35
در بین آن دیوار و در ای فدایی حیدر
دادی تو شش ماهه پسر بهر یاری حیدر
نقل قول کردن
شهادت
#1 شهادت 1394-12-23 12:23
شهادت حضرت فاطمه زهرا تسلیت باد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.