ضرورت شناسایی نیازهای تربیتی جامعه از سوی طلاب 92/04/19

چاپ

 http://h-bushehri.ir/images/tafresh/11_160633.jpgمدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به لزوم شناسایی نیازهای تربیتی و نقش برجسته حوزه در ارائه الگوی کامل اخلاقی، بیان کردند: تعلیم و تربیت اسلامی با هویت حوزه عجین است.

آیت‌الله سید هاشم حسینی‎بوشهری در نشستی با اعضای هیئت مدیره انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشتند: رسالت این انجمن با هویت حوزه عجین شده و آن را رقم می‌زند.

ایشان با بیان اینکه اساتید و متخصصان باید نیازهای تربیتی را شناسایی کنند تصریح کردند: امروز با توجه به وجود 400 مدرسه علمیه و تحصیل هزاران طلبه فاضل، بهترین ظرفیت برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های انجمن تعلیم و تربیت با همکاری معاونت تهذیب حوزه‌ فراهم است که باید از آن به خوبی بهره برد.

مدیر حوزه‌های علمیه سرار کشور یادآور شدند: کارشناسان باید آسیب‌های تربیتی را شناسایی و جمع آوری کرده و در ادامه با بهره‌مندی از اساتید و فضلای آگاه در این عرصه آنها را برطرف سازند.

عضو خبرگان رهبری نقش حوزه در ارائه الگوی تربیتی کامل به جامعه را مهم دانستند و فرمودند:‌ ارائه و معرفی الگوهای برتر در عرصه تعلیم و تربیت کار ارزشمندی است چرا که انسان برای تکامل، نیازمند الگوبرداری است.

ایشان خطاب به اعضای انجمن تعلیم و تربیت حوزه فرمودند:‌ طرح‌ها و برنامه‌های مطالعاتی شما باید در اختیار معاونت‌های تهذیب و آموزش حوزه‌ قرار گیرد تا با تعامل و همکاری بیشتر در راستای تکامل و الگو قرار گرفتن آنها گام های بلندی برداشته شود.

عضو شوراي عالي حوزه‎هاي علميه افزودند: تلاش، تعامل و ارائه طرح‌های عملیاتی از مهمترین وظایف انجمن تعلیم و تربیت حوزه است، حوزه باید بتواند نیازهای تعلیمی و تربیتی جامعه به ویژه در عرصه آموزش و پرورش را برطرف سازد.

آیت الله حسینی‏‎بوشهری با تقدیر از فعالیت‌های انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه خاطرنشان کردند: در کنار کارهای گسترده‌ای که در حوزه انجام گرفته است کارهای انجام نشده فراوانی نیز وجود دارد که حضور کارشناسان در این انجمن نقش زیادی در تعدیل آنها دارد.