ضرورت کار فرهنگی در جامعه95/01/15

http://bushehri.net/images/boshehri%20l_99665.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري طي سخناني در مورد ضرورت کار فرهنگی در جامعه فرمودند: در طول تاریخ بشر، همواره دو جبهه در مقابل هم قرار داشته‏‎اند. جبهه اول کسانی بوده‎‏اند که تلاش افراد این جبهه در جهت آشنایی انسان‏ها با خدا و سوق دادن جامعه به سمت زندگی سالم بوده است. اما جبهه مقابل، جبهه‏‎ای بوده است که سمت‏گیری و جهت‏گیری آنان در جهت مسموم کردن فکر و اندیشه جامعه، بخصوص سرمایه گذاری منفی بر روی نسل جوان بوده است.

ایشان افزودند:در طول تاریخ، زمانی که پیامبران دعوت به توحید می‏کردند، افراد جبهه دوم به بت پرستی دعوت می‏کردند و یا زمانی که پیامبران الهی به سعادت و خوشبختی دعوت می‏کردند، آنها جامعه را به زشتی و پلشتی دعوت می‏کردند. این دو جبهه همواره در مقابل هم قرار داشته‏‎اند و قرآن توصیف جالبی از این دو جبهه دارد و می‏فرماید: «الَّذينَ آمَنُوا يُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ الَّذينَ كَفَرُوا يُقاتِلُونَ في‏ سَبيلِ الطَّاغُوتِ فَقاتِلُوا أَوْلِياءَ الشَّيْطانِ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطانِ كانَ ضَعيفاً»؛ این آیه هم هر دو جبهه را ترسیم می‏کند و هم نحوه مقابله با جبهه‏‎ای که امروزه ما از آن طبق تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، به عنوان تهاجم فرهنگی یاد می‏کنیم.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم افزودند: مؤمنان به عنوان پرچم‏داران جبهه حق، کسانی هستند که در راه خدا مجاهدت می‏کنند و«قتال» در این آیه به معنای جنگ با نیزه و شمشیر و امثال ذلک نیست. البته در مقابل تلاش مؤمنان، کافران و منافقان هم حرکت فرهنگی انجام می‏دهند اما مسیر و جهت‏گیری آنان در راستای طاغوت است.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: حال آیا ما فقط باید نظاره‏‎گر باشیم؟ قرآن می‏فرماید: بی‏‎تفاوت و بی‏‎برنامه بودن، مورد قبول نیست و می‏فرماید باید مجدانه به جبهه و دسته اول بپیوندید و بدون ترس و وحشت به مبارزه فرهنگی پیگیر در مقابل جبهه طاغوت بپردازید.

ایشان عنوان کردند: بعضی می‏گویند ما در مقابل جبهه باطل، امکانات نداریم؛ این‎گونه افراد نباید نگران کمبود امکانات باشند، به عنوان مثال اگر در پناه همین بقاع متبرکه از مهمان نوروزی میزبانی کنند، خود این کار یک حرکت فرهنگی بزرگ است.

مدير حوزه هاي علميه کشور عنوان کردند: خداوند در این آیه ما را به مبارزه دعوت می‏کند و بعد ما را امیدوار به آینده روشن می‏کند و آن امیدواری این است که «إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطانِ كانَ ضَعيفاً» تلاش‏های شیطان نتیجه بخش نیست ولی چون حرکت شما رنگ قرآنی و دینی دارد و با فطرت انسان همراه است، تأثیر خود را می‏گذارد. لذا باطل رفتنی است و حق ماندنی است: «إِنَّ الْباطِلَ كانَ زَهُوقاً»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.