طلاب پزشکان عرصه روحی و روانی در جامعه هستند92/09/28

http://www.bushehri.net/images/1000/4_185360.JPGحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی ابراز داشتند: طلاب پزشکان عرصه روحی و روانی در جامعه هستند و به هر میزان باورهای جامعه نسبت به خدا بالا رود دلهره‌ها نیز کاهش می‌یابد، عمر طولانی مراجع تقلید نشانگر مراجعه بیشتر این بزرگواران به پزشک نیست، بلکه مراجع با دعا، توکل، توسل و ایمان به خدا روح خود را به قدری سالم رشد دادند که آسیبی به جسمشان نیز نرسیده است.

آیت‌الله حسینی بوشهری خویشتنداری، صبر، بردباری، شکیبایی را از جمله روش‌ها رفتاری برای آرامش در جامعه برشمردند و بیان کردند: این صفات‌ها داروهای روانی جامعه هستند؛ تفریحات سالم و ازدواج نیز از دیگر روش‌های رفتاری برای به آرامش رسیدن افراد هستند که یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه گسستگی روابط خانوادگی به سبب عدم محبت و عاطفه است.

رئيس هيات علمي بعثه مقام معظم رهبري بیان داشتند : سلامتی را نباید تنها در سلامت جسم جست‌وجو کرد، روح سالم نقش بسیار مهمی در سلامت جسم دارد، نخست باید به سلامت روح توجه کرد، اگر روح طلاب تقویت شود جسم آ‌ن‌ها نیز تقویت می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به آیات قرآن کریم و تأکیدات اسلام نسبت به بهداشت فردی، رعایت اعتدال و میانه روی در خوراک را از مهم‌ترین عوامل گرفتار نشدن افراد به انواع بیماری‌ها دانستند.

عضو هيات امناء جامعه المصطفي در بخش دیگری از سخنان خود مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را نعمت الهی برای حوزه‌ها دانستند و خاطرنشان کردند: امور خدماتی بی‌شمار و ماندگاری همانند وام، مسکن، بیمه و معیشت از سوی این مرکز به طلاب ارائه شده است و این مرکز به دنبال بهانه برای خدمت به طلاب و روحانیان است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور دارو، تأکید کردند: ما با مرکز خدمات به توافقات خوبی رسیدیم و مقرر شده برای طلاب ورودی افزون‌بر پرونده آموزش، پژوهش، تبلیغ و تهذیب پرونده سلامت نیز تشکیل شود.

ایشان ادامه دادند: پرونده سلامت طلاب باید به قدری به روز باشد که پزشکان متخصص در مرکز خدمات به طلاب اطلاع رسانی کنند که فلان روز زمان مراجعه شما به پزشک است و امیدواریم طلاب با سلامت جسمی و روحی با تمام توان به اسلام و انقلاب خدمت کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.