عالمان مانند دژی در برابر افکار ناسالم می‏‎ایستند93/07/18

http://www.bushehri.net/images/busshehri/boshehri_ll921015_204217.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در مراسم اربعین آیت الله جباری طی سخنانی با اشاره به شاخصه‎های عالمان تکریم یافته در قرآن و روایات اظهار داشتند: عالم باید مسئولیت شناس باشد؛ عالم به صرف برخورداری چند اصطلاح، مورد تکریم آیات و روایات قرار نمی‎گیرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم یکی از مهم ترین ویژگی‎های بارز عالمان تکریم یافته را خداترسی عنوان کردند و ابراز داشتند: عالمان باید در راستای امور پیشگاه خداوند در جامعه تأثیرگذار باشند. 

آیت الله حسینی بوشهری مرزبانی از دین خداوند را از دیگر ویژگی‎های عالمان برشمردند و بیان داشتند: اگر در جامعه افکار ناسالمی ترویج شود، عالمان سینه سپر کرده و فریاد می‎کشند و در مقابل افکار باطل ایستادگی می‎کنند.

ایشان با اشاره به اینکه اگر فکر نسل جوان جامعه به سمت انحراف برود عالمان مسئولیت شناس هستند که به مقابله با آن می‎پردازند، ابراز داشتند: اگر بدعتی در جامعه بوجود بیاید و راه را تحت عنوان دین به جدایی از اسلام بکشاند و بر مسائلی پافشاری شود که در فرهنگ دینی نیست، عالمان مورد تکریم به مقابله با آنها می‎پردازند.

امام جمعه  قم حضور جدی در عرصه فرهنگی و جهاد در راه خدا را از دیگر ویژگی‎های عالمان مورد تکریم دانستند و فرمودند: عالمی که تمام وجود او اخلاص است و علم و عملش برای خدا باشد مورد آمال طلبه‎های حوزه‎های علمیه سراسر کشور هستند و مردم به آنها عشق می‎ورزند.

آیت الله حسینی بوشهری افزودند: عالمان مسئولیت شناس در مقابل جامعه متواضع و فروتن هستند و خود را خادم مردم می‎دانند و با کبر و غرور با مردم برخورد نمی‎کنند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.