عده‌ای با طرح مباحث انحرافی به دنبال کوبیدن امر به معروف هستند93/08/12

http://hosseiniboshehri.ir/images/busshehri/10/81371666-6051312.jpgمدیر حوزه‎های علمه سراسر کشور با انتقاد از افرادی که با طرح مباحث انحرافی به دنبال کوبیدن امر به معروف و نهی از منکر هستند، تصریح کردند: امروز در جامعه ما تا بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مطرح می‎شود، عده‌ای چهره خشنی از آن ترسیم می‎کنند.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» مدیر حوزه‎های علمیه کشور در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر به بررسی عوامل ماندگاری حادثه عاشورا اشاره کردند و فرمودند: حوادث و انقلاب‎های زیادی در جهان رخ داده است که همگی حوادث و مکاتب فکری از دایره سه ویژگی تولد، اوج و فرود خارج نیستند.

ایشان در ادامه سخنان خود نهضت و قیام امام حسین(ع) را متفاوت با دیگر قیام‎ها عنوان کردند و بیان داشتند: نهضت و قیام امام حسین(ع) با همه قیام‎ها متفاوت است و فراموش نمی‎شود و نام سالار شهیدان شور، عشق و محبتی در دلها ایجاد می‎کند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از برخی افراد نسبت به امر به معروف فرمودند: امروز در جامعه ما تا بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مطرح می‎شود، یک چهره خشنی از آن ترسیم می‎کنند، تا می‎گویند مجلس می‎خواهد امر به معروف و نهی از منکر را برنامه ریزی کند و قانون تصویب کند، یک برداشت‎های عجیب و غریبی را به وجود می‎آورند.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور در رابطه با حادثه اسید پاشی‎های اخیر اصفهان فرمودند: یک اسیدپاشی در اصفهان و یا حادثه‎ای دیگری در جای دیگر، اتفاق می‎افتاد و متأسفانه داخل و خارج اینها را به هم ارتباط می‎دهند و می‎گویند این نتیجه امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کردند: حسین بن علی(ع) فلسفه انقلاب خود را بر اساس امر به معروف و نهی از منکر  پایه گذاری کرده، یعنی دعوت به خوبی‎ها و پرهیز از بدی‎ها، معروف یعنی ارزش‎ها، آیا این خشن است؟

ایشان در ادامه با بررسی عوامل ماندگاری عاشورا فرمودند: یکی از عوامل دیگر ماندگاری حادثه‎ی عاشورا «حق خواهی و حق طلبی امام حسین (ع)» است.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با استناد به روایت امام علی(ع) که می‎فرمایند: اگر در جامعه‎ای دین در خطر بود جان بدهید تا دین بماند، بیان داشتند: امام حسین(ع) هم همین کار را انجام داد و در حال حاضر دین در سایه شهادت حسین بن علی است.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور بیان کردند: یکی دیگر از عوامل ماندگاری حادثه عاشورا «عمل صالح» است و در حادثه عاشورا از ابتدای حرکت تا پایان راه، آنچه که موج می‎زند عمل صالح است.

ایشان ادامه دادند: صحنه روز عاشورا و تمام مواردی که اتفاق افتاد عمل صالح بود و عمل صالح ماندگار است و انسانهایی که بر اساس عمل صالح و ایمان عمل می کنند، محبوب و مهمان دلها هستند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: عمل صالح به دو چیز نیاز دارد، یکی کار برای خدا و دیگری این که آن کاری که انسان انجام می‎دهد، موجب تقویت بنیه باورها و اعتقادها شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.