عراقی ها اختلافات را کنار بگذارند93/04/13

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2053.jpegحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» مدیر حوزه های علمیه کشور، طی سخنانی درباره مشکلات عراق، مهم ترین معضل امروز عراق را اشغال گری توسط تروریست ها و اختلافات سیاسی برشمردند وفرمودند: در صحنه سیاسی، پارلمان این کشور تشکیل جلسه داد، اما بلافاصله پس از تنش صورت گرفته، جلسه از حد نصاب افتاد، در حالی که قرار بود رئیس مجلس این کشور انتخاب شود.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با هشدار نسبت به عواقب تداوم اختلافات به وجود آمده میان شیعیان، کردها و اهل تسنن در عراق، اظهار داشتند: سران و روسای گروه های مختلف عراقی اختلافات را کنار بگذارند و به انسجام عراق یکپارچه فکر کنند.   

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به پیروزی یکی از احزاب عراقی در انتخابات اخیر، تصریح کردند: این حزب، کرسی های بیشتری در پارلمان بدست آورده و می بایست کابینه را تشکیل دهد، اما عده ای شعار تشکیل وحدت ملی را مطرح می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری، احزاب شکست خورده در انتخابات اخیر عراق را به سکوت دعوت کردند و بیان داشتند: احزابی که امروز از وزنه کمتری در عراق برخوردار هستند، می توانند در فرصت های بعدی به صحنه بیایند.    

ایشان با تاکید بر این که آمریکایی ها و برخی کشورهای منطقه اصرار دارند کسانی که رأی نیاورده اند، در کابینه جدید عراق حضور جدی داشته باشند، تصریح کردند: این مسئله عادی به نظر نمی رسد و نشان می دهد هرگاه منافع آمریکایی ها به خطر می افتد از ادعای دموکراسی مآبانه خود فاصله می گیرند و دست به اقداماتی خلاف آن می زنند.      

مدیر حوزه های علمیه کشور همچنین بر لزوم وحدت و همدلی مردم و گروه های مختلف عراقی در شرایط فعلی تاکید کردند و ابراز داشتند: یکی از اهداف دشمنان، به راه انداختن دعوای شیعه و سنی در عراق است، اما با حضور اهل تسنن در جبهه جهاد علیه گروه های تروریستی و تکفیری، این سناریو در حال شکست خوردن است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در پایان به جایگاه آیت الله العظمی سیستانی در عراق اشاره کردند و افزودند: تاریخ عراق نشان می دهد فتاوای مرجعیت و علما در مقابل توطئه های انگلیس، عراق را  نجات داد و امروز نیز فتوای تاریخ ساز حضرت آیت الله سیستانی، موجب پاک شدن این کشور از لوث وجود عناصر گروه های تروریستی و تکفیری و تداوم حرکت عراق یکپارچه خواهد شد. 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.