فلسفه تشکیل مجمع نمایندگان طلاب ارتباط میان بدنه و بزرگان حوزه است92/12/16

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2028.jpegمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور فرمودند: فلسفه به وجود آمدن مجمع نمایندگان، ایجاد ارتباط میان بدنه و بزرگان حوزه و در راستای تحقق فرمایشات امام راحل و رهبری بوده است.

حضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری پنجشنبه شب در مراسم افتتاح هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد اظهار داشتند: باید چیستی وجود مجمع و رسالت نمایندگان طلاب را مورد بررسی دقیق قرار دهیم.

ایشان افزودند: فلسفه به وجود آمدن مجمع نمایندگان، ایجاد ارتباط میان بدنه و بزرگان حوزه بوده است؛ امام راحل در پیامی خواستار برگزاری جلساتی میان اعضای جامعه مدرسین و طلاب شدند و تشکیل مجمع، تدبیری برای تحقق این خواسته بوده است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با بیان اینکه ارتباط دو سویه میان مراجع تقلید و طلاب از جمله کارکردهای این مجمع تا امروز بوده است عنوان کردند: تشکیل مجمع نمایندگان بسیار پر خیر و برکت بوده ولی از این پس هم باید استفاده بهینه از ظرفیت موجود داشته باشیم.

ایشان  ادامه دادند: مجمع نمایندگان دارای ظرفیت‌ها و اهدافی است؛ مجمع می‌تواند بر روی حوزه، فضای سیاسی و اجتماعی جامعه و نیز نظام اسلامی تاثیرگذار باشد به شرطی که برای ظرفیت‌های آن به خوبی برنامه‌ریزی کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به ضرورت ایجاد ارتباط میان نمایندگان هر استان با بزرگان منطقه خود بیان کردند: از این ارتباط و ظرفیت می‌توان در راستای هم افزایی فکری و حل مشکلات تلاش کرد ضمن اینکه نمایندگان در مجمع نیز می‌توانند تقسیم کار خوبی هم داشته باشند.

استاد سطوح عالی  حوزه علمیه قم با تاکید بر تلاش نمایندگان مجمع برای ارتقای سطح علمی طلاب عنوان داشتند: برگزاری جلسات استانی با حضور اساتید برجسته می‌تواند خلأهای موجود در مسائلی همچون عرفان‌های کاذب، وهابیت و بصیرت سیاسی را پر کرد ضمن اینکه نمایندگان این مجمع مشاور خوبی هم برای طلاب جدید محسوب می‌شوند.

ایشان بیان داشتند: برگزاری جلسات مجمع به صورت منظم اهمیت ویژه‌ای دارد؛ زمینه حل مشکلات مالی و درسی طلاب فرصتی طلایی است که در اختیار نمایندگان مجمع طلاب و فضلا قرار دارد.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هر نماینده باید در طول هفته چند ساعت وقت خود را به حوزه انتخابیه خود اختصاص دهد خاطرنشان کردند: آسیب‌شناسی حوزه و برنامه‌ریزی برای رفع کاستی‌ها از دیگر وظایف مجمع نمایندگان طلاب محسوب می‌شود ضمن اینکه استفاده از ظرفیت همکاری معاونت‌های حوزه هم باید مورد توجه قرار گیرد.

دیدگاه‌ها   

جواد یزدانی
#4 جواد یزدانی 1395-02-16 11:37
عید مبعث بر شما مبارک باد
نقل قول کردن
آسفی
#3 آسفی 1395-02-16 08:37
بزرگترین عید به نظر بنده همین مبعث است شیعه باید این روز را عید بگیرد نه که عید نورز عید چشم به هم چشمی و رسوایی و بی آبرو شدن عده ای فقیر و چه انسانهایی که برای حفظ ابرو زیر بار قرض می روند
نقل قول کردن
مبعث
#2 مبعث 1395-02-15 17:58
امید آنکه لیاقت رحمتی از الطاف رحمة للعالمین را داشته باشیم و این روز را به یادش گناه نکنیم
نقل قول کردن
مبعث
#1 مبعث 1395-02-15 17:57
محمد پاک و شفاف و زلال است / که مرات جمال ذوالفقار است محمد تا نبوت را برانگیخت / ولایت را به کام شیعیان ریخت عید بعثت مبارک
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.