فکري به حال ربا در بانک ها کنيد/ بانک ها به بنگاه اقتصادي تبديل نشوند94/09/03

http://bushehri.net/images/1200000000.jpgمدير حوزه هاي علميه کشور با اشاره به موضوع ربا در بانک ها، فرمودند: مکررا موضوعات بسياري درباره بحث ربا در بانک ها بيان شد و بايد تلاش شود اين معضل رفع گردد؛ چراکه به مصلحت هر دو طرف بانک و مشتري خواهد بود.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» صبح  امروز در ديدار با علي رستگار، مديرعامل بانک ملت، اظهار داشتند: گزارش جنابعالي از وضعيت امروز بانک ملت، گزارشي جامع و کامل بود که نشان دهنده رويکرد شما براي ايجاد تسهيلات در مباحث مورد نياز کشور و سرمايه گذاري در اماکني که چرخه اقتصادي را به حرکت در مي آورد، مي باشد.

ایشان با بيان اين مطلب که بانک ذخيره مناسبي براي کشور و جامعه است، ابراز داشتند: آنچه که لازم است به آن توجه شود، نحوه استفاده از اين ذخيره است و ديدگاه رؤساي بانک ها مي تواند سرنوشت اين رويکرد را مشخص نمايد.

مدير حوزه هاي علميه کشور تأکيد کردند: يکي از کارهاي مهم بانک، ايجاد و زمينه سازي اشتغال در کشور است و بايد به آن توجه جدي داشت.

امام جمعه قم مشتري محوري را يکي از موضوعات بانکداري دانستند و بیان داشتند: بانک يکي از نهادهايي است که مراجعه کننده بسياري دارد؛ پس لازم است کارکنان بانک ها با چهره بشاش، ديني و ايماني خود با مردم برخورد نموده و ناراحتي هاي خود را به مردم منتقل نکنند.

عضو خبرگان رهبري ادامه دادند: کارمنداني که رفتاري مناسب با مشتري دارند، مي توانند افراد بسياري را جذب کرده و سرمايه بانک را از اين طريق بالا ببرند و همان مشتري نيز مبلّغ خوبي براي آن بانک نزد ساير مردم خواهد بود.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم يادآور شدند: غيرمسلمانان با اينکه اعتقادي به مباحث اسلامي ندارند، تلاش مي کنند به نحوي با مشتري برخورد داشته باشند تا او را جذب کنند؛ پس مشتري محوري و صداقت، از اصولي است که بايد در بانکداري اسلامي رعايت شود؛ چراکه وظيفه اي ديني و الهي است و در مقابل مي تواند کمک قابل توجهي براي بانک ها در جذب سرمايه باشد.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به موضوع وام قرض الحسنه، تصريح کردند: بايد زمينه اي در اين موضوع فراهم شود تا اشخاصي که تقاضاي وام مي کنند، مشکلي از مشکلات آنان را حل نمايد.

ایشان با بيان اين مطلب که در روايات به موضوع قرض الحسنه سفارش بسياري شده است، ادامه دادند: اشکالي ندارد که بانک ملت، گوشه اي از سود فعاليت هاي اقتصادي خود را به وام قرض الحسنه اختصاص دهد؛ چراکه توصيه هاي بسياري بر آن شده و برکات زيادي به همراه دارد.

مدير حوزه هاي علميه کشور بيان داشتند: اعطاي وام قرض الحسنه بسيار مفيد بوده و ارزش بالايي دارد.

عضو خبر گان رهبري با تاکيد بر اينکه نبايد بانک ها به بنگاه اقتصادي تبديل شوند، اظهار داشتند: خدمت به چرخ اقتصاد، يکي از وظايف بانک هاست؛ چراکه در اين راه بايد به کمک کارخانجات توليدي آمده و مشکل بيکاري را در کشور مرتفع نمايند؛ چون با تعطيلي کارخانه ها، مشکلات معيشتي مردم بيشتر خواهد شد.

امام جمعه قم با اشاره به موضوع ربا در بانک ها، ابراز داشتند: مکررا موضوعات بسياري درباره بحث ربا در بانک ها بيان شد و بايد تلاش شود اين معضل که 36 سال است در بانک هاي کشور وجود دارد، رفع گردد؛ چراکه به مصلحت هر دو طرف بانک و مشتري خواهد بود.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم در پايان خاطرنشان ساختند: بايد وام هاي کم بهره به مردم پرداخت شود و براي آن برنامه هاي مطالعاتي داشت تا هر دو طرف راضي باشند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.