مجمع عمومی رقیب جامعه مدرسین نیست 92/12/22

http://bushehri.net/images/8569.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم طی سخنانی  با بیان این که مجمع عمومی رقیبی برای جامعه مدرسین نخواهد بود، فرمودند: جامعه مدرسین از جایگاه والایی برخودار است و صادقانه تلاش کردیم تا انسجام و یکپارچگی در حوزه ایجاد شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور  تصریح کردند: با تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین دامنه بزرگی از اساتید فاضل به بیان دیدگاه های خود در راستای ارتقا و پیشرفت های حوزه علمیه خواهند پرداخت.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به تشکیل هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین، اظهار داشتند: پس از ثبت نام داوطلبان و احراز صلاحیت ها، مراسم رای گیری در مجمع عمومی برگزار می شود و اعضای منتخب زمام امور را بدست می گیرند.

ایشان با تاکید بر اینکه تمام اعضای جامعه مدرسین عضو مجمع عمومی هستند، فرمودند: مجمع و جامعه مدرسین از هم تفکیک و متفاوت نیستند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  در ادامه با اشاره به  اهداف تشکیل مجمع عمومی جامعه مدرسین، اظهار داشتند: تبیین و گسترش اسلام ناب محمدی بر اساس سنت قرآن و اهل بیت(ع)، تبیین و دفاع از قرآن و عترت، تبیین و دفاع از جایگاه ولایت فقیه، ایجاد زمینه مناسب برای رشد و بالندگی حوزه و نظام روحانیت، تعمیق مباحث اخلاقی و ساده زیستی و تقویت تقوا در فضلا و آماده سازی طلاب برای ورود به تحقیق و پژوهش و تبلیغ اسلام و دفاع در برابر شبهات از مهم ترین اهداف تشکیل این مجمع است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که مدت عضویت در هیئت رئیسه دوسال است و جلسه با حضور حداقل دوسوم اعضا رسمیت پیدا می کند، عنوان داشتند: آسیب شناسی مسائل حوزه و ارائه راه حل های مناسب به شورای عالی حوزه و شورای عالی جامعه مدرسین یکی از مهم ترین وظایف اعضای هیئت رئیسه این مجمع است.

آیت الله حسینی بوشهری  پیگیری منویات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید را از دیگر وظایف اعضای هیئت رئیسه مجمع عمومی جامعه مدرسین برشمردند و فرمودند: پیشنهاد و معرفی صلاحیت افراد واجد شرایط برای عضویت در شورای عالی جامعه مدرسین، ارائه راهکارهای پیشرفت در حوزه های علمیه، تغییر و اصلاح اساسنامه و  تنظیم دستورجلسات و آئین نامه ها از دیگر وظایف اعضای هیئت رئیسه این مجمع است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه  تصریح کردند: جامعه مدرسین با تشکیل این مجمع عمومی، رویش خواهد داشت و اساتید جدیدی به عضویت این نهاد والامقام درخواهند آمد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه مجمع عمومی از امکانات جامعه مدرسین برخوردار خواهد بود، ابراز داشتند: رئیس مجمع با حضور در جلسات هیئت رئیسه به پیگیری مصوبات مجمع عمومی می پردازد و عملکرد سالیانه ای را به شورای عالی جامعه مدرسین ارائه می دهد.

ایشان در پایان با تاکید بر اینکه اختلاف سلایق همواره وجود خواهد داشت، فرمودند: ان شاالله با تشکیل این مجمع به یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب به خوبی پاسخ داده باشیم.

دیدگاه‌ها   

رحیم
#3 رحیم 1395-03-14 15:59
مراسم امروز در حرم امام پرشور بود حرف های آقا درباره آمریکا تو گوش سنگ های حرم هم رفت اما نمیدونم چرا توگوش بعضی ها نمیره.
نقل قول کردن
رحیم
#2 رحیم 1395-03-14 15:56
با آمدنت بهار دل پیدا شد بلبل به نوا آمد و گلها وا شد ای کاش که رفتنت نمی دیدم من با رفتن تو قیامتی بر پا شد
نقل قول کردن
امام خمینی
#1 امام خمینی 1395-03-13 07:15
رحلت امام خمینی تسلیت باد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.