مدیر حوزه‌های علمیه کشور: قم باید در تمام عرصه‌ها پیشگام باشد92/09/07

http://www.bushehri.net/images/8569.jpgمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تاکید کردند: قم باید در همه عرصه‌ها و فعالیت‌های مذهبی و دینی پیشگام باشد.

حضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در جلسه هماهنگی مراسم پیاده‌روی مردم قم در اربعین حسینی با اشاره به اینکه تاسوعا و عاشورای حسینی قم در امسال با شکوه بیشتری از سال‌های گذشته برگزار شد، فرمودند: حوزه‌های علمیه خود را خادم مجالس عزاداری عاشورایی می‌داند.

ایشان خاطرنشان کردند: امسال تصمیم گرفته شده به منظور ساماندهی و شکوه بیشتر مراسم‌های روز اربعین، پیاده‌روی و عزاداری مردم و هیات‌های مذهبی از حرم مطهر به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار شود.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با بیان اینکه شیعیان از دوران کودکی با عزاداری‌های محرم و صفر آشنایی دارند و با همین فرهنگ رشد می‌کنند، بیان کردند: حوزه‌های علمیه هم بر این عقیده هستند که می‌توان با حرکت‌های خودجوش مردمی اقداماتی در شأن حرم اهل بیت (ع) انجام داد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: هیات‌های عزاداری هر یک با بیرق و نام خود در این پیاده‌روی دسته جمعی شرکت خواهند داشت و در نهایت اجتماعی عظیم در صحن اصلی این مکان مقدس به وجود می‌آورند که این حرکت در حقیقت عرض تسلیت به محضر حضرت صاحب الزمان(عج) به شمار می‌رود.

 

ایشان با بیان اینکه همه نهادها و ادارات می‌توانند در این زمینه سهیم باشند، فرمودند: همه گروه‌ها باید در این اجتماع عظیم هر آنچه دارند در طبق اخلاص بگذارند و افتخاری دیگر را نصیب قم کنند.

دیدگاه‌ها   

محمدبیانی
#1 محمدبیانی 1395-03-26 22:00
سلام بر محمد مصطفي (ص) آخرين فرستاده خدا و همه پيامبران وامامان عزيز (ع) واهل بيت مكرمشان و تسليت بمناسبت سالروز وفات خديجه كبري (س)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.