مسئولیت در نظام اسلامی مطلوبیت ذاتی ندارد94/09/19

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%201.jpegمدیر حوزه‌های علمیه کشور و نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری فرمودند: مسئولیت در نظام اسلامی مطلوبیت ذاتی ندارد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» ظهر چهارشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشتند: اسلام نسبت به مدیریت در عرصه‌های مختلف رویکردهای خاصی دارد که همه مدیران باید توجه ویژه‌ای به این مقوله داشته باشند.

ایشان ادامه دادند: به رفتار و گفتار امام علی(ع) که نگاه می‌کنیم، ایشان به سختی زیر بار مسئولیت مدیریت رفتند و اصلا به دنبال پست نبودند و هنگامی که تکلیفی از سوی جامعه احساس کردند به سختی زیر بار رفتند.

نماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تصریح کردند: وقتی که در مدیریت دینی و اسلامی مسئولیتی را می‌پذیریم باید همه تلاش ما استیفای حقوق مردم و جامعه، کمک و مساعدت و رفع مشکلات جامعه بوده و انگیزه ما خدمت باشد.

ایشان با اشاره به اینکه امام علی(ع) در مقابل اصرار مردم بیان کردند که مرا رها کنید و به سراغ دیگری بروید، اضافه کردند: در مدیریت اسلامی هدف از پذیرش مسئولیت هوای نفس نیست و بلکه خدمت است.

آیت‌الله حسینی بوشهری فرمودند: همه افرادی که مسئولیتی را بر عهده دارند با قوت این مسئولیت را پذیرا باشند و به آموزه‌های اسلامی توجهی خاص داشته باشند.

ایشان افزودند: باید از هر فرصتی که در اختیار داریم حداکثر استفاده را ببریم زیرا ممکن است این فرصت‌ها همیشه در اختیار نباشد و از دوران مسئولیت تنها به عنوان هدیه الهی که در اختیار ما است برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه باید همگام با پیشرفت‌های دنیا به پیش برویم و برای دستیابی کشور به افق 1404 تلاش کنیم، اضافه کردند: یکی از موضوعات مهم توجه به مسائل علمی است و باید رتبه علمی کشور حفظ شود.

ایشان با اشاره به اینکه مدیریت در نظام اسلامی مطلوبیت ذاتی ندارد، خاطرنشان کردند: باید از هر روز فرصتی که در اختیار داریم استفاده مناسب کنیم و برای روزهای آینده نیز برنامه داشته باشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.