مسئولین نباید تک بعُدی حرکت کنند/ دقت را فدای سرعت در پروژه نکنند95/02/19

http://bushehri.net/images/0bushehri/_____4_20130713_1277233556.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» دیروز در دیدار مدیران پروژه متروی قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد فرمودند: حقیقتا باید به خاطر تلاشی که برای عمران و آبادی شهر می کنید، خدا قوت بگویم و از این همه تلاش و خدمت گزاری تشکر و قدردانی کنم.

مدیر حوزه های علمیه کشور اظهار داشتند: در آموزه های دینی ما نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر است که به عنوان عهد نامه مالک و دستور العمل مدیریتی مطرح است، حضرت در این نامه چند دستور العمل کلیدی فرمودند و یکی از آنها این است، ای مالک، مالیات هایی که مردم باید بدهند را  دریافت کن، زیرا  مردم باید در آبادنی شهر نقش داشته باشند.

امام جمعه قم بیان داشتند: کمک های مردم، می تواند نقش کلیدی در آبادنی و زیبایی شهر داشته باشد و مردم هم لازم است در این گونه کارها که برای آبادانی شهر است شرکت کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که هر کشوری ممکن است دشمنانی داشته باشد افزودند: یکی دیگر از دستور العمل ها به مالک، این بوده که ممکن است دشمن به کشور مصر طمع کند، وظیفه شما این است بنیه دفاع را به حدی بالا ببری که دشمن قصد طمع نکند و امروز کشور دارای ساختار دفاعی خوبی است و توانسته در مسائل دفاع قدم های خوب و مثبتی بردارد؛ این پیشرفت قطعا دشمن را هم مأیوس خواهد کرد و ان شاء الله هم این گونه خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری خاطر نشان ساختند: دستور العمل سوم  مدیریتی حضرت این بود که هر جامعه نیاز به انقلاب فرهنگی دارد و باید ارزش های اسلامی رشد کند و مردم با فرهنگ دینی آشنا شوند.

ایشان بیان کردند: حضرت می فرماید، مالیات جمع آوری کن، کار فرهنگی انجام بده و بنیه دفاعی را محکم کن  و مردم در امور فرهنگی و آبادنی شهر شرکت کنند تا جامعه از هر لحاظ سالم باشد و  مسئولین  هم نباید تک بعُدی حرکت کنند، باید در همه ابعاد عمرانی شهر خدمات رفاهی و آبادنی و عمرانی  مردم تلاش کنند.

امام جمعه قم ابراز داشتند: کار مترو کار بزرگی است این کار را با پشتوانه الهی شروع شد و در حال حاضر فاز اول آن تا ماه های دیگر به پایان خواهد رسید و قرار گاه خاتم(ص) هم این پروژه را عهده دار است در گذشته کارهای خوبی در زمینه های مختلف انجام داده است.

عضو خبرگان رهبری بیان داشتند: به همه مسئولین می­ گویم باید سعی­ کرد کارهای ناتمام شهر و پروژه های ناتمام را به پایان رسانید؛ قبل از اینکه پروژه دیگری شروع شود این کار چند خاصیت دارد؛ یکی این است که ظاهر شهر زیبا می شود و فائده دوم این است که هر چه قدر پروژه های ناتمام در جلوی چشم مردم نباشد، بهتر است، پروژه به اتمام رسیده مردم را امیداوار می کند.

آیت الله حسینی بوشهری اظهار داشتند: نباید دقت کار را فدای سرعت کرد، بلکه باید پروژه محکم، خوب و با استحکام قوی صورت گیرد تا آیندگان هم از این پروژه ها استفاده کنند.

ایشان با بیان این که قم حرم اهل بیت(ع) است فرمودند: ممکن است پروژه را در جای دیگر برنامه ریزی کنید، ولی کار در شهرکریمه لطف دیگری دارد، سعی کنید رابطه خود را با اهل بیت(ع) و به خصوص حضرت فاطمه معصومه(س) محکم و قوی کنید در این مدتی که در قم هستید و نیروی معنوی خود را از این بانوی با عظمت بگیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.