موضوع کرسی های نظریه پردازی باید کاربردی باشد 93/01/31

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2011.jpegمدیر حوزه‌های علمیه کشورفرمودند: موضوعات کرسی‌های آزاداندیشی باید هدفمند، با برنامه‌ریزی، کاربردی و بر اساس نیازهای جامعه باشد.

آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور در گفت‌و گو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها در خصوص اهمیّت برگزاری کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی در حوزه و دانشگاه اظهار داشتند: تقویت فرهنگ نقدپذیری و تعامل آرا و تضارب در محیط حوزه علمیه و دانشگاه یکی از مسائلی است که بدون شک در پیشرفت علمی کشور تاثیرگذار است.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري بیان داشتند: بسترسازی معرفی و نقد اندیشه حوزه و دانشگاه به نفع همه جامعه است، بنابراین مسئولان حوزه و دانشگاه نسبت به مسئله کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی برخورد سلبی نداشته باشند و برای پیشرفت نظام و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی بنا را بر اعتماد به طلاب و دانشجویان بگذارند.
آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کردند: بعد از تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کرسی های آزاداندیشی و نظریه پردازی، این مقوله در چند مرحله در حوزه علمیه راه اندازی شد، امروز نیز لازم است که مراکز پژوهشی حوزه به صورت جدی در این مسئله ورود پیدا کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه عملکرد حوزه علمیه در خصوص کرسی های فقه به حد مطلوب نرسیده، عنوان داشتند: کرسی های آزاد اندیشی فقه باید در سطح استادان و محققان برجسته حوزه علمیه برگزار شود.

ایشان تصریح کردند: یکی از مسائلی که حوزه و دانشگاه باید در برپایی کرسی های نظریه پردازی مد نظر داشته باشد بهره گیری از داورانی است که خروجی کار را رصد و درستی آن را تایید کنند، البته این داوری وظیفه استادان، نخبگان و اعضای هیئت علمی حوزه و دانشگاه است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.