مکتب ما مکتب پایان‌ناپذیری، است93/06/26

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2017.jpegحضرت آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» مدیرحوزه های علمیه کشور شامگاه شنبه درآئین افتتاحیه سال تحصیلی 94-93 و جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام تهران با اشاره به فرمایش امام صادق علیه السلام مبنی برآن که قرآن را به نطق آورید و ازدانش بی کران آن استفاده کنید، تصریح کردند: مکتب ما مکتب پایان‌ناپذیری، است لذا باید ازسطحی خانی جلوگیری کنیم و به مطالعات خود عمق بیشتری ببخشیم.همت ها باید بالا رود، اشتغالات بیرونی را کاهش دهیم و البته درشرایط امروزکه معیشت سخت شده بایستی مقداری نسبت به این دغدغه درحوزه ها و مراکزعالی آموزشی حوزه توجه داشته باشیم.

ایشان با توصیف سه حالت برای انسان ها و جوامع بشری یادآورشدند: آنچه ازبیانات نورانی اهل بیت علیهم السلام برمی آید این است که انسان ها وجوامع می توانند سه حالت و خصوصیت ایستایی و درجا زدن، قهقرایی و پس رفت و همچنین حالت رشد و بالندگی را داشته باشند که باید با پیاده کردن این سخن نورانی، توجه کنیم حوزه های ما امروز در کدام یک ازاین حالات قراردارند.

مدیرحوزه های علمیه کشور با تشریح قدمت طولانی و تاریخی حوزه های علمیه فرمودند: قدمت حوزه به عصر غیبت معصوم علیه السلام باز نمی گردد، بلکه اولین حلقه درسی نبی مکرم اسلام(ص) درمدینه النبی را می توان اولین سابقه حوزه عنوان کرد. در زمان امام باقر و امام صادق علیهما السلام و برخی ائمه دیگر حوزه ها دراوج بودند و هرچه زمان برود شادی و نشاط و اوج حوزه در عصر امام صادق علیه السلام را نمی یابیم.

ایشان ادامه دادند: البته در زمان هایی نیز حوزه با فراز و فرود های مختلفی مواجه شده است و جشن امروزما دراین مکان هم الگوبرداری از زمان حوزه امام صادق علیه السلام است اگرچه الگوی ما الگوی ناقصی است.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان با تقدیر از زحمات متولیان موسسه سطوح عالی حوزوی امام رضا علیه السلام تهران و تبریک به فارغ التحصیلان و طلاب جدید الورود به این موسسه، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبررشاد تولیت این موسسه را ازچهره های شاخص نظام درکارهای ارزشمند و ستودنی خواند و از زحمات ایشان قدردانی کردند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.