نگاه کلان به همه حوزه هاي تربيتي از وظايف روحانيت است92/12/19

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zooo%201.JPGمدير حوزه هاي علميه کشور طی سخنانی فرمودند: روحانيت امروز بايد راهي نو و ميانبر براي موفقيت بيشتر و پاسخ به سوالات نسل جوان پيدا کند.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري بیان داشتند: روحانيت امروز بايد راهي نو و ميانبر براي موفقيت بيشتر و پاسخ به سوالات نسل جوان پيدا کند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور در دهمين همايش سراسري روحانيون آجا با اشاره به جايگاه روحانيت در طول تاريخ، اظهار داشتند: اين قشر در همه دورانها داراي جايگاهي عظيمي بوده است و تعبيراتي که در احاديث ما نسبت به عالمان دين بيان شده است، تعبيرات کمي نيست.

وي ادامه داد: روحانيت در عصر غيبت کارهاي بزرگي در دفاع از ساحت دين انجام داده که اگر اين دفاع ها نبود، نه از تاک، نشان بود و نه از تاکنشان. امروز هم در گوشه و کنار، دين و دينداران را به چالش مي کشند، اما تنها گروهي که از آبرويش براي دفاع از دين مايه مي گذارد، روحانيت است.

مدير حوزه هاي علميه کشور با اشاره به سختي دوران طلبگي، خاطر نشان کردند: برخلاف تصور عمومي درباره روحانيتي که در اين نظام مقدس نقش آفريني مي کند، زندگي هاي طلبگي با شهريه هاي اندکي مي گذرد و با ديگر اقشار قابل مقايسه نيست ولي با اين حال، طلبه ها در سنگر حفظ دين باقي مانده اند.

آيت الله حسيني بوشهري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حضور روحانيت در دوران دفاع مقدس، افزودند: فرماندهان دفاع مقدس بر اين باور بودند که در روزهايي که دشمن ما را زمين گير کرده بود، صحبت هاي روحانيون حاضر در جبهه ها، بسياري از گره هاي پيش روي فرماندهان را باز مي کرد.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري کشور با طرح اين سوال که امروز وظيفه ما چيست؟، اظهار داشتند: روحانيت امروز بايد راهي نو و ميانبر براي موفقيت بيشتر و پاسخ به سوالات نسل جوان بيابد. چرا که در گذشته در حوزه ها اسلوب جديد نبود، ولي امروز براي نسل جوان، نوجوان وحتي مهد کودک هاي ما دشمن در حال برنامه ريزي است و از اين رو، نگاه کلان به همه حوزه هاي تربيتي ، براي روحانيت حائز اهميت است.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به  تلاش ها در دانشگاه ها براي قبح زدايي از بسياري از مفاهيم و فعاليت هاي مسيحت تبشيري در کشور، خاطر نشان کردند: امروز عرصه هايي در کشور است که بايد روحانيت در آنها هم نقش آفريني کند و حتي اگر کارهاي ما 20 برابر شود، باز هم کم است.

ایشان با بيان اين که دشمن به دنبال تحميل، تخريب و در نهايت تسليم فرهنگي است فرمودند: امروز بايد قالب هاي سنتي را تغيير دهيم تا قشرهاي مختلف جامعه بتوانند از برنامه هاي ما استفاده کنند. وظايف سازماني ما هم بايد شکل جديدتري به خود بگيرد و اگر کارکرد هاي روحانيت کارساز نيست و نياز به بازنگري دارد، بايد در اين راه حرکت کنيم.

 

مدير حوزه هاي علميه کشور با بيان اين که امروز ارتقاي علمي روحانيت از امور مهم و ضروري است، عنوان کردند: امروز در روستاهاي ما هم  روحانيت بايد حرف اقناعي داشته باشد.

ایشان ارتباط بي تکلف با مردم، بالا بردن قدرت تحليل سياسي خود و مردم، شنيدن ديدگاه هاي مختلف و پيدا کردن راه حل براي آنها را از روش هايي دانست که به افزايش اعتماد مردم به روحانيت کمک مي کند

دیدگاه‌ها   

مهدیه
#1 مهدیه 1395-08-09 08:12
سلام بسیار ممنون از دفاع جانانه شما از مدافعین مظلوم حرم طاعاتتون قبول خدا رحمتشون کنه!
نام وراهشون همیشه جاودان باشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.