نیاز به حضور قوی علما و حوزه های علمیه در مقابله با عرفان‌های کاذب داریم 93/02/14

http://bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/12.jpgمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به این‌که امام هادی (ع) در برابر مذاهب ساختگی ایستادند و با تربیت شاگردان بزرگی با این ها مقابله کردند فرمودند: امروز عرفان‌های کاذب گوشه گوشه شهرهای ما به خصوص تهران را گرفته اند و نیاز به حضور قوی حوزه های علمیه و علمای ما در این عرصه است.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري مدير حوزه هاي علميه سراسر کشور در مراسم تجلیل از اساتید مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) چیذر تهران با بیان این‌که مقصود از صادقین در «اتقوالله و کونوا مع الصادقین» امامان هستند بیان داشتند: امامان و پیشوایان ما ادوار مختلفی داشتند اما اگر در یک نگاه جامع نگاه کنیم کل 250 سال زندگی امامان ما مجموعا یک حرکت است، همه ائمه(ع) یک هدف را نشانه گرفته بودند و بخاطر اقتضایات زمان هست که می‌بینیم تغییر روش در زندگی امامان(ع) دیده می شود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به خطبه 152 نهج البلاغه ابراز داشتند: به ما سفارش شده به گونه ای عمل کنید که هم امامان (ع) را بشناسید و هم به گونه ای باشد که آنها بر این شناسایی مهر تایید بزنند، شناخت متقابل لازم است و اهل بیت (ع) باید بر شناخت ما مهر تایید بزنند و صرف ادعا نمی‌شود گفت ما محب اهلبیت (ع) هستیم.

عضو هيات امناء جامعه المصطفي با اشاره به دوران زندگی امام هادی (ع) اظهار داشتند: جامعه آن روز زیر بار امامت یک کودک نمی رفت اما جواب های امام جواد (ع) به سوالات و پرسشهای علما باعث شد که زمان امام هادی (ع) این را راحت تر پذیرفتند و دیگر آن گونه پرسش و پاسخ ها تکرار نشد.

ایشان با تاکید بر این‌که استاد برجسته یعنی استادی که در مواقعی که لازم است سخن می گوید و بیان موضع حق نمی هراسد فرمودند: ابن سکیت دانشمندی بود که متوکل عباسی برای تعلیم فرزندانش گرفت اما زمانی که پرسید فرزندان بهترند یا فرزندان امیرالمومنین این استاد با شجاعت از حق دفاع کرد و کشته شد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این‌که در زمان امام هادی (ع) نیز غلات، واقفیه و مذاهب ساختگی مختلفی بودند بیان داشتند: امام در جواب اینها زیارت جامعه کبیره را تعلیم می فرماید که جایگاه اهل بیت (ع) را نشان می دهد.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به این‌که امام هادی (ع) در برابر مذاهب ساختگی ایستادند و با تربیت شاگردان بزرگی نظیر خضرت عبدالعظیم با این ها مقابله کردند تاکید کردند: امروز عرفان‌های کاذب گوشه گوشه شهرهای ما به خصوص تهران را گرفته اند و نیاز به حضور قوی حوزه های علمیه و علمای ما در این عرصه است.

ایشان افزودند: مرجعیت امروز ما ادامه تشکیلاتی است که امام هادی (ع) تحت عنوان سازمان اداری وکالت برای گسترش تشیع و فرهنگ اهل بیت (ع) راه اندازی کردند.

آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر این‌که کلمات نورانی امام هادی برای طلاب سودمند و راه گشاست ابراز داشتند: اگر طلبه ای قابلیت رشد را داشته باشد عتاب و سرزنش و توبیخ استاد را می پذیرد و تحت تاثیر قرار می گیرد و  در احادیث آمده که مومن کسی است که سخن کسانی که نصیحتش میکنند را قبول کند

گفتنی است مرثیه خوانی و تقدیر از اساتید مدرسه علمیه قائم چیذر از دیگر برنامه های این مراسم بود که با حضور مدیر و معاون آموزش حوزه های علمیه سراسر کشور در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت قائم(عج) برگزار شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.