هر چه داریم به برکت وجود پیامبر‌ اعظم(ص) است 93/03/07

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2026.jpegمدیر حوزه های علمیه کشور با تاکید بر این که هر چه داریم به برکت وجود پیامبر اعظم(ص) است، بر تلاش بیش از پیش روحانیت برای نهادینه سازی فرهنگ اسلامی در جامعه تاکید کردند.

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته»، عصر روز پنجم خرداد در جمع طلاب و روحانیون شهرستان آران و بیدگل، در مصلای این شهرستان، با تبریک مبعث حضرت رسول اکرم‌(ص)، فرمودند: امروز هر چه ما داریم به برکت وجود زحمات پیامبر‌(ص) است.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه به نقش و جایگاه روحانیت اشاره کردند و ابراز داشتند: طلبگی یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی است و در قبال این نعمت، مسئولیت سنگینی نیز بر عهده روحانیت گذاشته شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سختی‌های مسیر طلبگی، ادامه دادند: اگر یک روحانی در مقابل مشکلات ایستادگی کند، خداوند هم برکات خود را شامل حالش کرده و او را در مسیر طلبگی موفق خواهد کرد.

ایشان، لباس روحانیت را نماد دین‌داری دانستند و افزودند: در گذشته وظایف روحانیت نهایتا در اداره یک مسجد یا منبر خلاصه می‌شد، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی، با توجه به گستردگی ‌ماموریت هایی طلاب و روحانیون، انتظارات فراوانی از آنان وجود دارد.

استاد سطوح عالی حوزه های علمیه با اشاره به شبهاتی که هر روز استکبار جهانی علیه دین مبین اسلام مخصوصا قشر جوان وارد می‌کند، تصریح کردند: امروز دشمنان با هجمه های فراوان می‌خواهند نسل جوان را به بی‌تفاوتی بکشانند، لذا جوانان نیز دست نیاز به سوی روحانیت دراز کرده و استمداد می‌طلبند.

معاون جامعه مدرسین حوزه، حضور در فضای سایبری را از رسالت های روحانیت خواندند و افزودند: همان طور که دشمن از فضای مجازی علیه اسلام ناب و مکتب غنی اهل بیت(ع) استفاده می‌کند، طلاب و روحانیون نیز باید از این امکانات جهت تقویت باورهای اعتقادی مردم استفاده کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌ مطلب که امروز روحانیت زیر ذره‌بین است، تصریح کردند: طلاب و روحانیون به گونه ای رفتار کنند که خدای ‌ناکرده، باعث بدبینی مردم نشوند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با تاکید بر این که روحانیت هرگز در طول تاریخ پیام منفی به مردم مخابره نکرده و همواره به تبلیغ آموزه‌های اهل‌بیت‌(ع) اهتمام ویژه داشته است، بیان داشتند: بزرگان دینی نمونه کامل این ادعا هستند و ما امروز باید نسبت به شناخت آنان اهتمام داشته و از آنها الگوگیری نماییم.

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر این‌که متدینین نگران اوضاع فرهنگی مخصوصا وضعیت عفاف و حجاب هستند، بر تلاش بیش از پیش روحانیت برای نهادینه سازی فرهنگ اسلامی در جامعه تاکید کردند.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان یادآور شدند: وظیفه اصلی طلاب جوان جدیت در تحصیل علم است تا در آینده  بتوانند با توانمندی علمی به تبیین و ترویج معارف اهل‌بیت‌(ع) بپردازند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.