همایش نکوداشت آیت الله شیخ عیسی قاسم برگزار می شود94/10/06

http://bushehri.net/images/busshehri/1/542/58/IMG15575700.jpgهمایش نکوداشت شخصیت آیت الله شیخ عیسی قاسم و اهدای جایزه جهانی المصطفی به ایشان با حضور و سخنرانی حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري برگزار می شود.

قابل ذکر است: در ادامه کنفرانس وحدت اسلامی، همایشی تحت عنوان نکوداشت آیت الله شیخ عیسی قاسم بحرینی از سوی جامعه المصطفی با مشارکت برخی از نهادهای علمی و با حضور شخصیت های برجسته بین المللی برگزار می شود که این نکوداشت چهارمین دوره جایزه جهانی المصطفی نیز می باشد.

گفتنی است: جایزه جهانی المصطفی به شخصیت های علمی و فرهنگی در سطح جهان اسلامی تعلق داشته که جامعه المصطفی آنان را شناسایی کرده و به پاس خدمات آنان، نکوداشتی برگزار و جوایزی اهدا می نماید.

مرحوم آیت الله سید مجتبی موسوی لاری، آیت الله دکتر عبدالهادی فضلی از حجاز، مرحوم علامه سید سعید اختر رضوی از هندوستان و آیت الله تسخیری از شخصیت هایی بوده اند که در سه دوره گذشته از آنان تجلیل به عمل آمده و امسال نیز از آیت الله شیخ عیسی قاسم بحرینی تحت عنوان اسوه الفقاهه و المقاومه تجلیل خواهد شد.

این اجلاس در نهم دی ماه سال جاری در سالن همایش های بین المللی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران واقع در تهران برگزار خواهد شد.

همچنین در این نکوداشت از 45 جلد از آثار علمی ایشان رونمایی خواهد شد.

از برنامه های این اجلاسیه، می توان به موارد زیر اشاره نمود: سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اعرافی، رئیس جامعه المصطفی، رونمایی از آثار آیت الله شیخ عیسی قاسم، سخنرانی شیخ نعیم قاسم، نماینده دبیرکل حزب الله لبنان و سخنرانی آیت الله محسن اراکی دبیرکل محترم مجمع تقریب مذاهب اسلامی در نوبت صبح و شعرخوانی شعرای جهان اسلام، سخنرانی حضرت آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه کشور، شیخ بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه، دکتر ولایتی، مشاور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری و قرائت بیانیه پایانی این اجلاسیه از برنامه های عصر این اجلاس می باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.