همدلی و هم زبانی در روابط ائمه جمعه قم تبلور یافته است94/05/10

http://bushehri.net/images/0000/2/888888888888/1780143.jpgمدير حوزه هاي علميه کشور فرمودند: همراهی، همدلی، همزبانی، بر روابط امامان جمعه قم وجود داشته و همگی تلاش داریم که بهترین بیانات را در خط انقلاب، اسلام، نظام و رهبری ارائه کرده و قطعا با استمداد از ذات باری تعالی و کمک معنوی کریمه اهل بیت(ع) در این زمینه، حضور فعال تری داشته باشیم.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در مراسم نکوداشت نماز جمعه که با حضور امامان جمعه قم و رئیس شورای سیاستگذاری نماز جمعه کشور در حرم مطهر برگزار شد، عنوان کردند: جایگاه و نقش نماز جمعه در اسلام بسیار مهم است؛ زیرا جایگاه انسجام بخشی، آگاهی بخشی و بصیرت بخشی به آحاد مردم و نماد نظام اسلامی است.

ایشان افزودند: یکی از جایگاه های بسیار مهمی که نقش بسیاری در حفظ انقلاب اسلامی، استمرار و دفاع از آرمان های انقلاب داشته، قطعا نماز جمعه است؛ نمازهای جمعه و خطبای آن، از جمله تأثیرگذارترین جایگاه ها و افراد در جامعه بوده و نمی‎توانیم آن را از انقلاب جدا کنیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کردند: اهمیت به نماز جمعه و تأثیرگذاری این جایگاه نورانی و عبادی بوده است که تاکنون بسیاری از توطئه ها را خنثی و کشور را در مقابل این فشارها بیمه کرده است؛ زیرا در این جایگاه، ائمه جمعه به خوبی مردم را تبیین کرده و نقشه های دشمنان را دفع کرده اند.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشتند: نقش خطیب در روشنگری و اصلاح اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه بسیار مهم است؛ امروزه حتی این تاثیرگذاری برای افرادی که در نماز جمعه هم حضور ندارند، ملموس بوده و این برکات برای تمام اقشار جامعه به وجود می آید.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشتند: نماز جمعه قم پیش از انقلاب با حضور و اقامه نماز توسط مرجع عالیقدر آیت الله العظمی مرحوم اراکی از جمله تأثیرگذار ترین جایگاه های نماز جمعه در کشور بوده و پس از انقلاب نیز این شکوه روز افزون گشت.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان ساختند: نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب به امر امام راحل(ره)، به امامت آیت الله مرحوم طالقانی اقامه شده است.

ایشان تصریح کردند: امروز نیز خوشبختانه نماز جمعه قم، یکی از مهمترین جایگاه های نماز جمعه در کشور است و حسب حضور مراجع عظام در این شهر، این جایگاه تقویت شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور در پایان بیان داشتند: همراهی، همدلی، همزبانی، بر روابط امامان جمعه قم وجود داشته است و همگی تلاش داریم که بهترین بیانات را در خط انقلاب، اسلام، نظام و رهبری ارائه کرده و قطعا با استمداد از ذات باری تعالی و کمک معنوی کریمه اهل بیت(ع) در این زمینه، حضور فعال تری داشته باشیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.