هیچ رهبری در دنیا در دفاع از ملتش اینگونه آزاده سخن نمی‌گوید94/07/25

http://bushehri.net/images/namazjome/521%2010.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، در خطبه های نماز جمعه قم با بیان اینکه می‌بایست تصمیمات لازم در راستای پیشگیری از تکرار وقوع حادثه دلخراش منا درکشور عربستان سعودی در سال‌های آینده گرفته شود، افزودند: برای میزبانی از جمعیت ۳ میلیون نفری حاجیان می‌بایست تدارک بسیار مهیا کرد که متاسفانه در حج امسال ماموران عربستان سعودی راه را بر مسیر حجاج بستند و همین عامل موجب شد تا این حادثه رخ دهد.

امام جمعه قم تصریح کردند: عربستان امروز در جنگ با یمن درگیر است و در سایر کشور‌ها نیز درگیری‌هایی دارد و درد اخل کشور نیز اختلافات بسیاری دارند و از این بابت نمی‌توانند به مسائل مربوط به حج بپردازند و به همین دلیل این حادثه را به گردن حاجیان انداختند.

ایشان بیان داشتند: عربستان سعودی حتی حاضر نشد که به کشورهای قربانی دادند تسلیت بگویند و این امر علامت سوالی در ذهن حجاج کشورهای اسلامی ایجاد کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص رفتار زننده عربستان سعودی در فاجعه منا اظهار داشتند:هیچ رهبری در دنیا در دفاع از ملتش اینگونه آزاده سخن نمی‌گوید و این نشاندهنده جایگاه مهم ولایت فقیه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کردند:همه ما دچار سردرگمی بودیم که در قضیه منا چه اقدامی انجام شود، اما در همین حال پیام مقام معظم رهبری سبب عزت ملت ایران شد و مردم احساس غرور کردند که چنین رهبری دارند.

آیت الله حسینی بوشهری، بیان کردند: بعد از بیانات مقتدرانه مقام معظم رهبری، از آن به بعد رفتار عربستان سعودی کمی تغییر کرد و امیدواریم روزی مراسم حج به گونه‌ای برگزار شود که هیچ گونه حادثه‌ای در آن رخ ندهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.