واردات گندم مانع اقتصاد مقاومتی و خودکفایی است95/03/26

http://bushehri.net/images/0bushehri/za%2018.jpgمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور فرمودند: واردات گندم و جو به بهانه کمبود آب به اقتصاد مقاومتی وخودکفایی نمی‌انجامد اگرچه برای کشت این اقلام با کمبود آب مواجه هستیم.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» قبل از ظهر سه‌شنبه در دیدار رئیس و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان قم که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، با بیان این که اقتصاد مقاومتی در دستور کار تمام کارگزاران کشور قرار دارد،‌ اظهار داشتند: قم از لحاظ آب وضعیت مناسبی ندارد و لازم است در این زمینه استفاده بهینه شود. اگر چه بارندگی‌های اخیر خوب بوده اما نتواسته خشکسالی‌ها را پاسخگو باشد.

ایشان بیان کردند: درگذشته گاهی با حفاری‌های سطحی به آب می‌رسیدیم اما امروز حفاری‌های ۳۰۰ و یا ۴۰۰ متر و حتی بیشتر صورت می‌گیرد و این فاجعه بزرگی است.

امام جمعه قم عنوان کردند: سفره‌های زیرزمینی ما از آب محدود است و عده‌‌ای که برای رسیدن به آب چاه زده بودند دیده شد که آنها را مجبور کردند چاه‌ها را پر کنند اما باید گفت برخی از راه کشاورزی امرار معاش می‌کنند و به آب نیاز دارند.

ایشان اظهار کردند: کشت گندم و جو به آب فراوانی نیاز دارد و از این جهت واردات این اقلام را مسئولان در دستور کار قرار دادند اما من معتقد هستم این کار ما را به دیگران وابسته می‌کند و خروجی آن اقتصاد مقاومتی و خودکفایی نیست.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز کردند: در گذشته نگاه مردم برای آب به آسمان و رحمت واسعه الهی بود اما این نگاه‌ها امروزه نیست و افراد با مراجعه به نانوایی نان خود را خریداری می‌کنند و به این نکته توجهی ندارند.

ایشان بیان داشتند:‌ با روش‌های نوین آبیاری از هدر رفتن آب بسیار جلوگیری می‌شود و امید است که با همت مسئولان بتوانیم در استفاده بهینه آب تلاش کنیم تا کشاورزی رونق داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه تأکید کردند: قم محل صدور پیام اهل بیت(ع) به جهان است و باید از هر لحاظ الگو باشد.

ایشان تصریح کردند: امید داریم روزی برسد همان طور که واردات برنج ممنوع شد، واردات گندم نیز ممنوع شود و کشور به خودکفایی برسد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.