واقعه عاشورا بزرگترین تراژدی بشریت است94/07/22

http://bushehri.net/images/888888888/untitled.JPGحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» مدير حوزه هاي علميه کشور پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ میثاق عاشوراییان استان بوشهر اظهار داشتند: حوادث گذشته در تعیین آینده هر جامعه بشری نقش کلیدی دارد و این طور نیست که بگوییم گذشته ما ربطی به آینده ما ندارد.

ایشان افزودند: حادثه عاشورا‌، حادثه‌ای سنگین برای جهان اسلام و بشریت است و از این واقعه با عنوان یکی از بزرگترین تراژدی‌های جامعه بشری یاد می‌شود.

نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کردند: اگر امروز پس از هزار و اندی سال یاد حادثه عاشورا و امام حسین (ع) را زنده نگه می‌داریم بخاطر پیوند عمیقی است که میان ما و سرور و سالار شهیدان وجود دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان داشتند: ما با برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) اعلام می‌کنیم که همواره به اهداف ایشان توجه داریم و راه آن بزرگوار را ادامه خواهیم داد و اگر زمان میان ما فاصله انداخته هیچ فاصله قلبی میان ما وجود ندارد.

ایشان با اشاره به ویژگی‌های قیام امام حسین(ع) اضافه کردند: عنصر منطق،‌ عنصر حماسه و عنصر عاطفه سه ویژگی‌ اساسی است که در این واقعه عظیم باید به آن توجه داشته باشیم.

امام جمعه قم فرمودند: در تمامی کلام و رفتار امام حسین(ع) منطق،‌ استدلال و برهان آشکار است و این موضوع تجلی عنصر منطق در قیام عاشورا است.

آیت‌الله حسینی بوشهری ابراز داشتند: مجاهدت همراه با عزت از ویژگی‌های امام حسین(ع) است و آن امام همام در تمام اقدامات خود به عنصر عزت توجه داشتند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ارتباط با جایگاه عنصر عاطفه در قیام عاشورا اظهار داشتند: امروز از نظر علم روانشناسی ثابت شده است که عنصر عاطفه به اندازه منطق و استدلال بر رفتار انسان‌ها اثرگذار است و در صحنه‌های مختلف قیام امام حسین (ع) می‌توانیم عنصر عاطفه را مشاهده کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزودند: سه مؤلفه منطق، حماسه و عاطفه از مسائلی است که هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری در برنامه‌های خود باید به آن توجه کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشتند: امام حسین(ع) هر چه داشت را در راه خدا داد و ما اگر می‌خواهیم راه آن امام را ادامه دهیم باید هرچه داریم در راه رضای خدا در طبق اخلاص بگذاریم.

ایشان افزودند: پیامبر اکرم(ص) قرآن کریم و عترت را به عنوان دو گنجینه عظیم برای ما به یادگار گذاشتند و ما باید همواره به آن دو تمسک جوییم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بیان داشتند: مجالس عزاداری امام حسین‌(ع) باید مملو از معارف دین باشد و بصیرت، آگاهی،‌ امام‌شناسی،‌ صبر و استقامت ... از معارفی است که در مجالس امام حسین (ع) باید درک کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تأکید بر پرهیز از انجام رفتارهای سلیقه‌ای در هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری فرمودند: تقلید از آواز‌خوان‌ها و ورود آلات موسیقی و چشم‌ و هم‌چشمی‌ها به مجالس عزاداری از منکراتی است که باید از آن پرهیز شود

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.