وضعیت امروز حوزه های استانی با گذشته قابل قیاس نیست95/04/29

http://bushehri.net/images/01/2020/123/IMG12242718.jpgمعاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم فرمودند: خوشبختانه با تلاش مدیران استانی حوزه، شاهد پیشرفت های بسیاری در حوزه بوده و امروز این مدیریت ها جایگاه و هویت خود را پیدا کرده اند.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» صبح امروز در نشست آیت الله اعرافی با مدیران استانی حوزه های علمیه اظهار داشتند: گرچه ما در دوران مدیریت فاصله مکانی با مدیران استانی داشتیم؛ اما حقیقتا از نظر فکری با هم نزدیک بوده و این عزیزان برنامه های خوبی داشته اند.

ایشان با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)، ابراز داشتند: «إنَّ الله يُحِبُّ أن يَرى أثَرَ نِعمَتِهِ على عَبدِهِ/ خداوند دوست دارد كه اثر نعمت خود را در بنده ‏اش ببيند»راه اندازی مدیریت های استانی نعمتی بود که برای حوزه حاصل شد و امروز شاهد اثرات مناسب آن می باشیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه امروز وضعیت استان های ما با گذشته قابل قیاس نیست، تصریح کردند: خوشبختانه با تلاش مدیران استانی شاهد پیشرفت های بسیاری در حوزه بوده و امروز این مدیریت ها جایگاه و هویت خود را پیدا کرده اند ما امروز اثر نعمتی را که نبی مکرم اسلام(ص) در روایت مذکور فرموده اند را در استان ها مشاهده می کنیم. وی با بیان این مطلب که بنده امروز مدیریت حوزه را بر زمین گذاشته ام، ادامه دادند: اما ذهن، فکر، اندیشه و نگاه ما بر این است که چگونه قدم برداریم که به مدیر جدید حوزه کمک نماییم تقاضای ما از شما عزیزان این است که با آیت الله اعرافی کمال تعامل، همفکری و همکاری را داشته باشید تا کارهای حوزه بهتر به پیش برود.

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست معاون آموزش و امور حوزه های علمیه حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: امروز تدبیر شورای عالی حوزه های علمیه و با زحمات مدیریت های اسبق و سابق حوزه های علمیه کشور، 27 مدیریت استانی داریم که در آن شوراهای استانی نیز تشکیل شده و مدیران با زحمت و جدیت و تعامل با شوراها، کارهای حوزه را به پیش می برند.

وی افزود: سه مدیریت نیز در مناطق خاص کاشان، بابل و بناب مشغول به فعالیت هستند که با پیشنهاد مدیر حوزه های علمیه و تأیید شورای عالی حوزه راه اندازی شده اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.