وظايف رسانه‎ها از ديدگاه پيامبراکرم (ص) و ائمه اطهار(ع)94/01/31

http://bushehri.net/images/ICON/2/IMG09581134.jpgحضرت آيت الله سید هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»، در اولين نشست اخلاق در رسانه در مرکز خبر حوزه علميه قم به وظايف رسانه‎ها از ديدگاه پيامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) پرداختند و فرمودند: ترويج جهان بيني الهي، فضائل اخلاقي و کرامت انساني از رسالت‎هاي بزرگ رسانه‎هاي گروهي است که بايد بطور جدي مورد توجه قرار گيرد.

ایشان افزودند: قرآن کريم ويژگي يک رسانه جامع را دارد و حضور ائمه اطهار (ع) در جهت آگاهي دادن به مردم چه در نماز جمعه و چه در حج نشان دهنده اين است که اگر در راس رسانه‎هاي ما انسان‎هاي متعهدي قرار داشته باشند فرهنگ عظيم اخلاقي در جامعه ايجاد خواهد شد.

مدير حوزه‎هاي علميه کشوردر ادامه با اشاره به بايدهاي يک رسانه بیان داشتند: هدف گرايي يکي از بايدهاي رسانه‎هاست. اگر رسانه‎اي بي‎هدف قلم بزند راه به جايي نخواهد برد، بايد ضمن هدف گذاري بيان نمايد که براي چه گروهي و با چه هدفي کار مي‎کند و بنيان‎هاي اعتقادي و باورهاي ديني و گروهي را که مي‎خواهد در آن راستا قلم بزند، مشخص کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزودند: منافع عمومي نيز يکي ديگر از بايدهايي است که رسانه‎ها بايد به آن توجه کنند، مصلحت شخصي و گروهي براي يک رسانه سم مهلک است، بايد جامعه را مخاطب قرار دهند.

آيت الله حسيني بوشهري بیان داشتند: رسانه‎ها بايد در زمان بحران مردم را ياري دهند و اميد را در دل آنان زنده کنند همان‎طور که در دوران هشت سال دفاع مقدس، رسانه‎ها براي زنده نگهداشتن اميد در ميان جامعه تلاش گسترده‎اي کردند.

ایشان تربيت محور بودن، تقويت روحيه ايثار و از خودگذشتگي، شهامت، معرفي الگوها و اسوه‎ها و افشاي توطئه‎هاي دشمنان را از ديگر بايدهاي رسانه‎ها ذکر کردند.

آيت الله حسيني بوشهري در ادامه به نبايدهاي رسانه‎ها نيز اشاره کردند و فرمودند: دوري از تحريف حقايق، جلوگيري از افتادن به دام باطل، تفرقه، تخريب فرد يا گروه، ترويج منکرات، پرهيز از دامن زدن به رفتارهاي افراطي و تفريطي و جريحه‎دار کردن عفت عمومي از نبايدهاي رسانه‎هاست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.