وظيفه ماست که گره از کار مؤمنان بازکنيم94/04/10

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2014.jpegمدير حوزه‌هاي علميه کشور  با بيان اينکه ما بايد به سوي خدا برويم و از خدا مدد بخواهيم و خدا نيز کمک مي‌کند ابراز داشتند: البته به اين معنا نيست که اگر برادران ديني مفسده‌اي در يکديگر ديدند، بي‌خيال شوند، وظيفه ما است که گره از کار مؤمنان بازکنيم

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در ادامه تفسير دعاي مکارم اخلاق صحيفه سجاديه و با اشاره به آسيب‌هايي که ممکن است يقين را سست کند فرمودند: بر طبق روايات حرص، طمع، جدال، گفتگو هاي بي‌حاصل و ارتباط زياد مردم با دنيا به عنوان عوامل تضعيف يقين بيان شده‌اند.

ایشان با اشاره به روايتي از اميرالمومنين (ع) اظهار داشتند: اميرالمومنين (ع) مي‌فرمايد، هم نشيني کردن زياد با اهل دنيا، چهره دين را مخدوش مي‌کند و موجب تضعيف يقين مي‌شود.

آيت الله حسيني بوشهري با اشاره به فراز ديگري از دعاي صحيفه سجاديه افزودند: امام سجاد (ع) در اين دعا مي‌فرمايند « وَ اسْتَصْلِحْ بِقُدْرَتِکَ مَا فَسَدَ مِنِّي» خدايا تباهي کارم را با قدرتت اصلاح کن تو قادري و مي‌تواني ناتواني‌هاي من را درمان کني.

ایشان با بيان اين که امام سجاد (ع) در اين دعا عرض مي‌کند، خدايا من را به خودم وامگذار بیان داشتند: بزرگ‌ترين عذاب الهي اين است که خداوند بگويد تو را به مردم و به خودت واگذار مي‌کنم.

آيت الله حسيني بوشهري عنوان کردند: وظيفه انسان اين است همواره به سوي خدا رود تا لطف خدا شامل حالش شود و گاهي انسان در آستانه گناه مي‌رود و به دليل ياري خواستن از خدا در لحظه آخر خداوند او را از منجلاب نجات مي‌دهد.

ایشان در ادامه بیان کردند: اميرالمومنين (ع) مي‌فرمايد مردم هنگامي که مشکلي بر آنها نازل مي‌شود و نعمت خداوند از دستشان برود اگر به سوي خدا آيند و اشک بريزند و دل‌هايشان شکسته شود هر آنچه از دستشان رفته برمي‌گردد.

مدير حوزه‌هاي علميه کشور با بيان اينکه ما بايد به سوي خدا برويم و از خدا مدد بخواهيم و خدا نيز کمک مي‌کند افزودند: البته به اين معنا نيست که اگر برادران ديني مفسده‌اي در يکديگر ديدند، بي‌خيال شوند، وظيفه ما است که گره از کار مؤمنان بازکنيم.

ایشان با اشاره به اينکه مسئله امر به معروف و نهي از منکر از مسائل مهمي است که بايد در جامعه وجود داشته باشد گفت: پيامبر (ص) مي‌فرمايد مؤمن آينه برادر ديني‌اش است و مي‌تواند با اين تذکر لطمه‌هاي اخلاقي او را برطرف سازد.

آيت الله حسيني بوشهري افزودند: امام صادق (ع) مي‌فرمايند، اگر کسي ديد برادر ديني‌اش کار ناپسندي انجام مي‌دهد و مي‌توانست او را بازدارد و کاري نکرد در حق برادرش خيانت کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.