وقف از سنن دیرپای بشریت است93/09/17

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman-mohammadrezapoor%2010.jpgمدیر حوزه‎های علمیه سراسر کشور حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، صبح دیروز در «همایش وقف و حوزه‎های علمیه» در مدرسه عالی دارالشفاء فرمودند: باید معترف باشیم که پس از سی و شش سال از انقلاب، حرکت مورد انتظار در حوزه وقف صورت نگرفته ولی در چند سال اخیر این حرکت شتاب بیشتری پیدا کرده است.

ایشان افزودند: همه ما سخن از استقلال حوزه مطرح می‎کنیم؛ این استقلال شامل استقلال سیاسی و مالی است؛ در رابطه با استقلال مالی باید کارهای زیادی انجام شود؛ زیرا زمینه‎های زیادی برای تحقق بخشیدن به این استقلال وجود دارد؛ شورای عالی حوزه‎های علمیه در هر جلسه‎ای بر این مساله تاکید می‎کند.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور تصریح کردند: وقف از سنن دیرپای بشریت است، زیرا فطرت بشری با جاودانگی در هم تنیده است؛ قرآن جاودانگی را با ارتباط انسان با خدا میسور می‎داند به همین دلیل است که خداوند وقف را از راه‎های این وصل به خدا و جاودانگی انسان قرار داده است.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کردند: امروزه مراکز مهم دانشگاهی و درمانی و حتی بخش عمده‎ای از وزارت خارجه آنها به وسیله وقف اداره می‎شود که در این زمینه باید بگوییم که آنها از ما جلوافتاده‎اند؛ وقف چیزی است که نزد خداوند محفوظ است و خداوند نسبت به آن عنایت لازم را دارد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اظهارکردند: از طلاب و مبلغانی که به سفر تبلیغی می‎روند انتظار داریم در این عرصه کار کنند و اگر هر کدام از حوزویان بتوانند یک موقوفه به موقوفات حوزه اضافه کنند، دیگر هیچ نیاز مالی در حوزه وجود نخواهد داشت.

وی افزود: یکی از مبانی که در مسیر موقوفات موجود وجود دارد آن است که نیات واقفین با نیازهای جامعه امروز همخوانی ندارد؛ اگر به گونه‎ای عمل کنند و واقفان را توجیه نمایند که در چه زمینه‎هایی وقف کنند، بسیاری از نیازهای جامعه حل می‎شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.