ولایت‌پذیری با شعار محقق نمی‌شود 93/03/14

مدیر حوزه‌های علمیه کشور فرمودند: انسان ولایت‌پذیر باید با جان و دل در مقابل هر خطری که اسلام http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2057.jpegو انقلاب را تهدید می‌کند ایستادگی نموده و در همه بحران‌ها حضوری همه جانبه داشته باشد. 

حضرت آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری«دامت برکاته» طی سخنانی در استان گیلان، اظهار داشتند: در شکل‌گیری شخصیت افراد، عناصر گوناگونی تاثیرگذار هستند؛ به گونه‌ای که هر کدام از آنها به تنهایی می‌تواند معرف شخصیت فرد باشد.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری، عناصری همچون علم، ایمان، عمل صالح، آگاهی، بصیرت و زمان‌شناسی را از معیارهای شناخت افراد عنوان کردند

ایشان با اشاره به جایگاه علم و عالم در قرآن، فرمودند: در کنار آیات متعددی در باب علم و عالم وارد شده است که " هل یستوی الذین آمنوا و الذین لا یعلمون آنهاست به اذعان قرآن، حساب دانایان همان‌هایی، یعنی که از علم، آگاهی و بصیرت برخوردار هستند و آنان که از چنین ویژگی‌ای برخوردار نیستند، برابر نیست.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، در خصوص جایگاه عالم در نزد اهل‌بیت‌(ع) نیز بیان داشتند: در زمان امام هادی‌(ع) یکی از علمای شیعه با عالمی غیرشیعی مباحثه‌ای داشت و این عالم شیعی طرف مقابل را مغلوب می‌کرد. وقتی آن عالم بر امام هادی‌(ع) وارد شد، امام‌(ع) او را در کنار خود جای داد، این حرکت امام‌(ع) باعث اعتراض برخی‌ هاشمیان و سادات شد. امام‌(ع) در جواب آنان فرمودند «مگر قرآن را ملاحظه نکرده‌اید که می‌فرماید" یرفع‌الله الذین اوتوالعلم درجات" دو گروه و با دو ویژگی در نزد پروردگار دارای درجات هستند، عالمان و مومنان».

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان این‌که قلب سلیم از رهگذر تربیت دینی به دست می‌آید، تاکید کردند: به استناد آیات قرآن، اهل علم دارای جایگاه ویژه‌ای در نزد پروردگار هستند، زیرا دین خدا توسط آنها به انسان‌ها می‌رسد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در پایان، خطر هجمه فرهنگی دشمنان را مورد تاکید قرار دادند و بیان داشتند: اگر دیروز رزمندگان در مرزها در مقابل دشمن ایستادگی می‌کردند، امروز دشمن در خانه‌های ما رخنه کرده و دنبال خلع سلاح جوانان از فرهنگ ناب اسلامی است. وظیفه همه ما در چنین عصری جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمن است

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.