پذیرش 17 هزار طلبه جدید در حوزه های سراسر کشور 93/06/11

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%2011.jpegمدیر حوزه های علمیه از پذیرش 17 هزار طلبه در سراسر کشور، در سال تحصیلی 94-93 خبر دادند وفرمودند: از این تعداد، ظرفیت پذیرش یک هزار 200 طلبه در قم وجود دارد. 

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» ، مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌های حوزه در سال تحصیلی جدید پرداختند و فرمودند: در سال آینده با افق دید وسیع‌تر و نگاه روشن به نیازهای پژوهشی، تبلیغی، آموزشی، فرهنگی، و...، برای توسعه کمی و کیفی برنامه‌ها تلاش خواهد شد.

ایشان حوزه علمیه قم را مرکز اصلی نشر معارف اهل‌بیت‌(ع) خواندند و ابراز داشتند: تقویت حوزه‌های علمیه استان ها در دستور کار جدی قرار دارد؛ به طوری که برای تحقق این مهم ساختار جدید مدیریت‌های استانی حوزه در زمینه‌های امکانات و نیروی انسانی طراحی شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور، کیفی‌سازی برنامه‌های حوزه‌های استان‌ها را از اولویت‌های مدیریت حوزه اعلام کردند و ادامه دادند: سالانه تعداد زیادی از اساتید اخلاق، فقه و اصول و... به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند تا روند رشد علمی مدارس علمیه شهرستان‌‌ها شتاب بیشتری یابد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری، تدوین برنامه آموزشی سطح یک در مقاطع مختلف سیکل، دیپلم و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را یکی از برنامه‌های سال تحصیلی جدید اعلام کردند وبیان داشتند: در برنامه‌ریزی جدید تلاش شده که از نظر علمی و سطح آموزشی، برنامه‌ها متفاوتی برای طلاب مقاطع تحصیلی مختلف طراحی شود.

ایشان ادامه دادند: طرح جدید برنامه‌ آموزشی سطح یک، امسال در تعدادی از مدارس قم اجرا خواهد شد و پس از بررسی نقاط قوت و ضعف و رفع کاستی‌های احتمالی،‌ در سطح کشور به اجرا در خواهد آمد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، توسعه رشته‌های تخصصی از 12 رشته به 27 رشته را یکی دیگر از برنامه‌ها ذکر کردند و ابراز داشتند: در حال حاضر رشته‌های تخصصی در 12 استان‌ در حال اجراست و از قم به سایر استان‌ها تعمیم داده شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه به پذیرش حدود 17 هزار طلبه در سراسر کشور برای سال تحصیلی جدید اشاره کردند وفرمودند: در قم ظرفیت پذیرش 1200 طلبه وجود دارد.

ایشان  ظرفیت پذیرش را با توجه به نیازهای جامعه و بین‌المللی ناچیز خواندند و تصریح کردند: به دلیل فراهم نبودن زیر ساخت‌ها و کمبود امکانات، در جذب داوطلبان ورود به حوزه با محدودیت روبرو هستیم.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین به برگزاری دوره تثبیت و اختبار در مدارس اشاره کردند و افزودند: طلاب جدیدالورود با شرکت در این دوره حدودا یک ماهه، با نظام آموزشی حوزه و فرهنگ طلبگی آشنا شده و با آگاهی کامل وارد حوزه می‌شوند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.