پر بحث ترين دروس علما و اساتيد حوزه کدام ها هستند94/06/27

http://bushehri.net/images/zamanmmm/12547%207.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها در جواب این سوال که پر بحث ترين دروس علما و اساتيد حوزه کدام ها هستند؟ فرمودند: براي اسم بردن از افراد محظوراتي دارم. به طور کلي عرض کنم که دو نوع فضاي آموزشي در حوزه داريم.

يکسري در حد مدارس که اساتيد معين با برنامه ريزي مشخصي درس هايي را که طلاب بايد بگذرانند را در ساعات مشخصي ارائه مي دهند. اين مدارس تا پايان دوره ششم تحصيلي، پذيراي طلاب هستند.

شکل دوم درس هاي حوزه، درس هاي آزاد حوزه است. البته ما سعي کرديم در بخش اول هم محدوديت ها در انتخاب استاد را کمتر کنيم و براي هر درس در هر کدام از مدارس حوزه، چند استاد قرار دهيم که طلاب بتوانند انتخاب کنند. گاهي برخي اساتيد از نظر علميت يا انتقال مطلب و فن بيان بالاترند. اگر انتخاب در اختيار طلاب باشد، آنها از هر يک از اساتيد که بخواهند استفاده خواهند کرد.

در بخش درس هاي آزاد حوزه -در سطوح عالي و خارج فقه-، طلاب، اساتيد را انتخاب مي کنند.

گاهي يک درس را 30 تا 50 استاد تدريس مي کنند و طلاب گاهي در کلاس 10 نفر از آنها شرکت مي کنند و نهايتا يک نفر را انتخاب مي کنند که در محضر او تحصيل آن درس را ادامه دهند.

به اين ترتيب طلاب، به ارزيابي اساتيد مي پردازند. حوزه هم نسبت به اساتيدي که کلاس درسشان شلوغ تر است و اقبال بيشتري در ميان طلاب دارند، ارزيابي هاي سالانه دارد. مثلا در زمينه درس فقه، اصول يا تفسير کدام يک از اساتيد مقبوليت بيشتري بين طلاب داشته اند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.