پس از آیت‌الله مهدوی کنی٬ مهمترین مسئله خبرگان انتخاب رئیس آن بود93/12/27

http://www.bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/12_8909131084_L600.jpgمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور فرمودند: بعد از ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی٬ طبعا مسئله‌ای که به صورت جدی مطرح شد٬ انتخاب رئیس جدید آن بود.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، روز سه شنبه در نشستی خبری به منظور تشریح عملکرد مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در سال ۹۳ اظهار داشتند: امیدواریم آموزش زبان‌های خارجی در حوزه‌های علمیه رشد کند چرا که در این صورت نفوذ حوزه از مرحله کشوری به مرحله بین‌المللی ارتقا پیدا خواهد کرد. 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پاسخ به سؤال خبرنگار یکی از خبرگزاری‎ها در خصوص ارزیابی خود از سفر اخیر حسن روحانی رئیس جمهور به شهر قم و دیدار با مراجع تقلید و علمای این شهر فرمودند: سفر رئیس جمهور به قم سفر خوبی بود چون حجم عمده ملاقات‌های ایشان با مراجع تقلید و علمای این شهر صورت گرفت.

ایشان افزودند: این سفر هم برای دولت فرصت خوبی بود چون سخنان شخصیت‌های بزرگی مثل مراجع تقلید را شنیدند و انشاالله این راهکار‌ها در عمل نیز در دستور کار دولت قرار گیرد.

آیت‌الله حسینی بوشهری به جلسه ویژه رئیس جمهور با علما و فضلای حوزه علمیه در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم اشاره کردند و بیان داشتند: این جلسه، ‌جلسه خوبی با فضلا و اساتید حوزه بود و در مجموع تبادل نگاه و نظرات صورت گرفت.

ایشان خاطرنشان کردند: برای عمران و آبادانی استان و شهر قم هم انشاالله تصمیمات خوبی اتخاذ شده و تا جایی که بنده اطلاع دارم مسئولان اجرایی پیشنهادهای خوبی به دولت ارائه دادند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم ادامه دادند: قم استانی است که با فاصله زمانی نسبت به استان‌های دیگر تبدیل به استان شد و از این روز عقب‌ماندگی‌هایی دارد که انشاالله با وجود اینکه آقای روحانی از قم برخواسته‌اند اهتمام ویژه‌ای به رغم عقب‌ماندگی‌های این شهر و استان داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه ارزیابی شما از اجلاسیه اخیر مجلس خبرگان رهبری چیست؟ بیان کردند: بعد از ارتحال آیت‌الله مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری طبعا مساله‌ای که به صورت جدی مطرح شد انتخاب رئیس جدید آن بود.

ایشان افزودند: از آنجا که هر دو سال یک بار هیات رئیس خبرگان انتخاب می‌شوند در اسفند ماه امسال لازم بود انتخاب مجددی در هیات رئیسه صورت گیرد تا اسفند ماه سال آینده خبرنگان جدید روی کار بیایند.

آیت‌الله حسینی بوشهری عنوان کردند: فضای انتخاب رئیس جدید خبرگان رهبری فضای سالم و خوبی بودو البته طبعا آنجا هم مثل سایر جاهای دیگر که می‌خواهند رئیس انتخاب کنند٬ افرادی کاندیدا شدند٬ اما این خبرگان بودند که به هر کسی بیشتر رای دادند٬ در ‌‌نهایت به عنوان رئیس جدید انتخاب شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.