پیاده‌روی روز اربعین افتخاری دیگر برای مردم قم92/09/06

http://www.bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/boshehri_l9285_177315.jpgتاکید حضرت  آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری بر آمادگی تمام نهادها و سازمان‌های قم برای پیاده‌روی روز اربعین‌

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان داشتند: برگزاری پیاده‌روی روز اربعین از حرم حضرت معصومه(س) به سمت مسجد جمکران افتخاری دیگر برای مردم قم رقم می‌زند.

 

رئيس هيات علمي بعثه مقام معطم رهبري در جلسه هماهنگی پیاده‌روی اربعین حسینی به سمت مسجد مقدس جمکران که در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار کردند: حج، نماز، روزه و بسیاری از واجبات و مستحبات و آنچه در احادیث و روایات به آنها تاکید شده همگی جزو شعائر الهی هستند.

ایشان افزودند: وظیفه ماست که این شعائر را حفظ کنیم و در این میان توجه به یکی از آنها که اقامه دیگر شعائر هم در طول تاریخ به برکت آن بوده اهمیت فراوانی دارد؛ عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) از جمله مهمترین شعائرالله محسوب می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه دلیل قیام امام حسین(ع) از زبان خود ایشان زنده شدن بدعت‌ها و مردن سنت‌ها بوده است خاطرنشان کردند: برپایی عزای حسینی موجب یادآوری این اهداف و تقویت اراده دینی مردم می‌شود.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري ادامه دادند: هر ساله به مناسبت محرم و عاشورای حسینی مراسم‌های باشکوهی در ایران و قم برگزار می‌شوند و در این میان لازم است قم الگویی کامل و جامع برای دیگر شهرها باشد.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه با تاکید بر پیشگام بودن قم در تمام عرصه‌های فعالیت‌های مذهبی و دینی عنوان داشتند: تاسوعا و عاشورای حسینی قم در سال جاری با شکوه بیشتر از سال‌های گذشته برگزار شد؛ امسال تصمیم گرفته شده به منظور سامان‌دهی و شکوه بیشتر مراسم‌های روز اربعین، پیاده‌روی و عزاداری مردم و هیئت‌های مذهبی از حرم مطهر به سمت مسجد مقدس جمکران برگزار شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه شیعیان از دوران کودکی با عزاداری‌های محرم و صفر آشنایی دارند و با همین فرهنگ رشد می‌کنند بیان کردند: حوزه‌های علمیه هم خود را خادم مجالس عزاداری عاشورایی می‌دانند و بر این عقیده هستند که می‌توان با حرکت‌های خودجوش مردمی اقداماتی در شأن حرم اهل بیت (ع) انجام داد.

ایشان اضافه کردند: هیئت‌های عزاداری هر یک با بیرق و نام خود در این پیاده‌روی دسته‌جمعی شرکت خواهند داشت و در نهایت اجتماعی عظیم در صحن اصلی این مکان مقدس به وجود می‌آورند که این حرکت در حقیقت عرض تسلیت به محضر حضرت صاحب‌الزمان(عج) به شمار می‌رود.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بیان اینکه همه نهادها و ادارات مانند سپاه، نیروی انتظامی، بسیجیان، آموزش و پرورش، شهرداری، سازمان تبلیغات می‌توانند در این زمینه سهیم باشند عنوان داشتند: همه‌گروها باید در این اجتماع عظیم هر آنچه دارند در طبق اخلاص بگذارند و افتخاری دیگر را نصیب قم کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اعلام آمادگی تولیت مسجد مقدس جمکران برای این کار فرمودند: امسال تولیت حرم مطهر فاطمه معصومه(س) نیز با حضور مستقیم در هیئت‌های مذهبی در روزهای تاسوعا و عاشورا تاثیر زیادی بر روند کیفی امور داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.