پیروزی انقلاب ما در پی انقلابی فرهنگی رخ داد92/10/05

http://www.bushehri.net/images/zamanmmm/20.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  طی سخنانی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کردند: پیروزی انقلاب ما در پی انقلابی فرهنگی رخ داد و این بدان معنا نیست که جایگاه سیاسی و اقتصادی و... مورد اغفال قرار گیرد بلکه باید در سایه فرهنگ رشد کنند و در قم این رنگ فرهنگی نشان داده شود و بیش از توانمندی تلاش کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان داشتند: با جود فعالیت‌های حوزه علمیه قم در کشور و با تبلیغ در مسیر سوادآموزی متاسفانه آنچنان که باید از ظرفیت این نهاد موثر استفاده لازم نمی‌شود هرچند در ایام تبلیغ طلاب افراد جامعه را به علم آموزی تشویق و ترغیب می‌کنند ولی این نقش باید پررنگ تر شود.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با ارائه راهکارهایی بیان کردند: خوب است بخش‌ها، روستاها و شهرهای استان قم تقسیم بندی شود و در هر منطقه افراد بیسواد شناسایی شوند چرا که محدوده کار کوچک باشد شناسایی افراد راحت تر می شود و در محدوده زمانی کوتاه تری به هدف سوادآموزی و ریشه کنی بیسوادی خواهیم رسید و اگر همت بلند باشد به هدف می سد.

ایشان در پایان با بیان تقسیم کار بین این نهاد و آموزش و پرورش خاطرنشان کردند: با اینکه دو سازمان نهضت سوادآموزی و آموزش و پرورش امروزه یکی شده ولی بهتر است تقسیم کاری میان این دو شود و مراحل سوادآموزی افراد دنبال شده تا به نتیجه رسید چرا که نهضت به تنهایی بخواهد این هدف را دنبال کند ممکن است از دیگر اهداف والای خود بازبماند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.