چرا بعد از گذشت سالها از دفاع مقدس یاد شهدا را گرامی می داریم؟94/08/11

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman-mohammadrezapoor%2016.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» شب شنبه در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت روحانی شهید حجت الاسلام والمسلمین عیسی توسلی که در مصلای الغدیر شهر جدید پردیس استان تهران برگزار شد، اظهار داشتند: ما دو مرزبان داریم، یکی شخصی که از مرزهای سرزمینی دفاع می کند و دیگری مرزبانی است که اعتقاد های مردم را حفظ می کند، اما باید به این موضوع توجه شود که با وجود مرزبان اعتقادی است که مرزبانی از مرزهای سرزمینی به وجود می آید.

ایشان با بیان این که شهید توسلی هر دو ویژگی را داشت و همان طور که مرزبان اعتقادی بود، راهی کردستان شده و از مرزهای سرزمینی نیز دفاع کرد، فرمودند: مردم ما به صداقت و مجاهدت روحانیت در دوران دفاع مقدس پی برده اند، چرا که تعداد شهدای روحانی از اصناف دیگر بیشتر است، آنان علاوه بر بیان حق، جان خود را نیز فدای مسیر حق کردند .

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کردند: شهید توسلی، محضر بزرگان زیادی را درک کرد و همراه امام خمینی (ره) بود و تا زمانی که امام (ره) در نجف حضور داشتند، این شهید عزیز با این که امام مقید بودند کسی بعد از نمازهایی که در حرم می خواندند با ایشان همراه نشود، ولی به شهید اجازه می دادند که با تمام شدن نماز ظهر و عصر، تا منزل سئوالات خود را مطرح کرده و رفع اشکال کند و این نشان دهنده علاقه امام (ره) به  شهید توسلی می باشد .

ایشان با اشاره به این که امروز یک پرسش مطرح است که چرا ما بعد از گذشت سالها از دفاع مقدس یاد شهدا را گرامی می داریم و برای آنها مجلس برگزار می کنیم؟ ابراز داشتند: اولین پاسخ این است که به ما توصیه شده که به اخلاق الهی متخلق شویم، یعنی اخلاق خدایی را در جامعه و زندگی پیاده کنیم و ببینیم  خدا چگونه از ما تکریم کرده است. خداوند متعال می فرمایند « وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ» و كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏‎اند مرده مپندار، بلكه آنها زنده‏‎اند و نزد پروردگارشان روزى داده می‎شوند(آل عمران/169)، بنابراین چون خدا از شهدا تکریم کرده و ما هم با پیروی از خداوند متعال از شهدا تکریم می کنیم.

ایشان افزودند: به ما توصیه شده که بر اساس اخلاق رسول الله (ص) و همان طور که پیامبر(ص) از شهدا تکریم می کنند شما هم تکریم کنید، ما هر چه از شهدا تکریم کنیم به اندازه ایشان نمی شود. پیامبراکرم(ص) فرمودند «بالاتر از هر خوبی، خوبی‎ای وجود دارد مگر کسی که در راه خدا به شهادت برسد که بالاتر این خوبی وجود ندارد»

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.