چند نکته برای دست اندرکاران مسئله پژوهش و پژوهشگران95/01/22

http://bushehri.net/images/boshehri_l926_205028.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته»مدير حوزه هاي علميه کشور طي سخناني نکاتی برای دست اندرکاران مسئله پژوهش و پژوهشگران بیان کردند:

ایشان فرمودند: ما باید امکانات مناسب مانند کتابخانه و نرم افزارهای تخصصی در اختیار پژوهشگران قرار دهیم و عزیزان باید از راه مختلف مانند بحث نمرات درسی مورد تشویق قرار گیرند. بنده با حمایت مادی مخالف نیستم ولی همه چیز حمایت مادی نیست بلکه بیشترین حمایت ما باید حمایت معنوی باشد و حمایت مادی باید در حدی باشد که ضرورت‎ها را برطرف کند

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزودند: عزیزان پژوهشگر اولین کاری که باید انجام دهند این است که سطحی نگر نباشند و سطحی قلم نزنند. به عنوان نمونه به اینترنت مراجعه نکنند و چند مطلب را با هم ترکیب کنند و بعد بگویند که ما مقاله علمی ارائه کردیم؛ بلکه شما عزیزان باید فکر کنید و مطالعه کنید سرمایه علمی خود را بالا ببرید و بعد این تراوش فکر شماست که باید به قلم در آید. البته ممکن است در ابتدا خوب نباشد ولی به تدریج که قلم بزنید به نتیجه خوب خواهد رسید.

ایشان در پایان فرمودند: اخلاق پژوهشی را رعایت کنید و دست برد به نوشته دیگران بدون نام و نشان نبرید، زیرا اگر چنین کاری را انجام دهید آن هیبت و شکوه نوشته شما از بین خواهد رفت. در حالی که اگر به منبع اشاره کنید هیچ مشکلی برای شما ایجاد نمی‎شود. در پایان توصیه من به شما عزیزان این است که در کنار کارهای آموزشی و پژوهشی به اخلاق هم توجه خاص داشته باشید چرا که در روایات آمده است «الْعَالِمُ مَنْ شَهِدَتْ بِصِحَّةِ أَقْوَالِهِ‏ أَفْعَالُهُ‏؛ عالم کسی است که مهم‎ترین گواه در درستی گفته‎هایش، افعال و رفتار او باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.