چند نکته قابل تأمل برای روحانیون95/01/20

http://bushehri.net/images/0bushehri/251748fghf858583%201.JPGحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري طي سخناني نکاتی را برای روحانیون بیان کردند، ایشان فرمودند: نکته اول: روحانیت باید سیره زندگی پیامبر(ص) و اهل‏بیت(ع) را برای مردم بیان کند. به عنوان مثال حساسیت پیامبر(ص) نسبت به نماز را برای مردم بیان کنید. راوی می‏گوید ما با پیغمبر مشغول صحبت کردن بودیم ولی زمانی که صدای اذان بلند می‏شد حالت پیغمبر عوض می‏شد که گویا او را نمی‏شناختیم و او هم ما را نمی‏شناخت. حضرت فاطمه زهرا(س) در دل شب برای همسایگان دعا می‏کردند که امام حسن مجتبی(ع) به ایشان فرمودند که مادر چرا برای خود دعا نکردید؟ حضرت زهرا(س) پاسخ دادند «الْجَارَ ثُمَّ الدَّار» اول همسایه و بعد خود انسان. در جامعه اسلامی و دینی قبل از اینکه آحاد جامعه به فکر خود باشند، باید به فکر دیگران باشند.

استاد سطوح عالي حوزه علميه قم افزودند: حضرت زهرا(س) در شب ازدواج لباس عروسی خود را به نیازمند بخشیدند، زیرا قرآن می‏گوید «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّى تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّون»؛ به خیر و نیکی نمی‏رسید، مگر اینکه از آن‏چه که دوست می‏دارید در راه خدا انفاق کنید. اما اگر لباسی اضافه داشته باشیم و بخواهیم آن را به کسی بدهیم، این کار ارزش ندارد.

نکته دوم: امروز دشمن تلاش می‏کند تا بین شیعه و سنی تفرقه بیندازد و من از همه عزیزان اهل سنت و شیعه تقاضا می‏کنم که اجازه ندهید که دشمن در این کار پیشرفت کند.

نکته سوم: شما عزیزان طلبه قبل از اینکه لباس روحانیت را به تن کنید، سرباز امام زمان(عج) بوده ‏اید ولی مسئولیت شما با پوشیدن این لباس خیلی سنگین‏تر شده است. منشور طلبگی در این سخن پیامبر اکرم(ص) است که می‏فرمایند: «مَنْ طَلَبَ الْعِلْمَ لِلَّهِ لَمْ يُصِبْ مِنْهُ بَاباً إِلَّا ازْدَادَ فِي نَفْسِهِ ذُلًّا وَ فِي النَّاسِ تَوَاضُعاً وَ لِلَّهِ خَوْفاً وَ فِي الدِّينِ اجْتِهَاداً وَ ذَلِكَ الَّذِي يَنْتَفِعُ بِالْعِلْمِ فَلْيَتَعَلَّمْه» کسی که برای خدا درس می‏خواند، احساس کوچکی می‏کند و زمانی که به مردم می‏رسد فروتن است. نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري افزودند: زمانی که پیغمبر(ص) وارد مجلسی می‏شدند، هرکجا که جای خالی بود می‏‎نشستند و اگر فرد ناآشنایی وارد مجلس می‏شد، نمی‏توانست تشخیص دهد که در این مجلس چه کسی پیغمبر است. لذا انسان هرچه فروتن‏‎تر و افتاده‎‏تر باشد، در دل‏ها بیشتر نفوذ می‏کند. در حالات بزرگان آمده است که مرحوم حاج شیخ عباس قمی(ره) در ماه رمضان در مسجد گوهرشاد بر بالای منبر رفتند و ملاعباس تربتی را دیدند که آمده است پای منبر ایشان بنشیند. حاج شیخ عباس قمی از منبر پایین آمدند و به مردم خطاب کردند که شما ملاعباس را داشته‏‎اید و از من دعوت کرده‏‎اید که برای شما سخنرانی کنم؟ در دوران قبل از رهبری از مقام معظم رهبری سؤال کرده بودند که شما چه مسئولیتی را قبول خواهید کرد؟ ایشان فرموده است هرکجا وظیفه و تکلیف است، من همان مسئولیت را قبول می‏کنم و اگر به من تکلیف شود که در دورترین نقطه مرزی کشور به عنوان روحانی خدمت کنم، با جان و دل می‏‎پذیرم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.