کانون‎های فرهنگی و مذهبی به حزب و جناح خاصی وابسته نباشند94/02/14

http://bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/1/2/12_1_169263.jpgحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته»، امروز در دیدار اعضاء کانون خادم الرضا که در دفتر مدیر حوزه‎های علمیه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) فرمودند: کانون خادم الرضا اگر چه از سابقه طولانی در برگزاری هیئت و مراسم‎ها برخوردار می باشد، اما هر تشکلی برای تأثیرگذاری بیشتر در جامعه نیازمندبه بازنگری برنامه‎های خود است.

 عضو خبرگان رهبری ادامه دادند: انسان هر چه جلوی تر می‎رود، می‎بیند اگر نهاد، هیئت و تشکلی در جذب جوانان بخواهد بیش ازگذشته فعال و تأثیر گذار باشد، باید نسبت به برنامه‎هایی گذشته و پیش روی خودارزیابی  و بازنگری کند.

 امام جمعه قم خاطر نشان ساختند: با بازنگری در برنامه های گذشته، هم انسان می‎تواند مشکلات گذشته را برطرف کند و هم می‎­تواند با یک دید دقیق‎تر، افق‎های جدید را ببیند و برای آینده بهتر برنامه ریزی و از همه مهمتر هدف گذاری کند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: اخلاص و ایجاد انگیزه از سوی مسئول و مدیران تشکل‎ها و هیئت‎هایی چون خادم الرضا یکی از آن عناصر مهم در پایداری و بقاء یک کانون است. باید به یکایک افرادی که جذب کانون می‎شوند، انگیزه داد.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور با اشاره به اهمیت آموزش در کانون‎های فرهنگی خاطر نشان ساختند: هر چه قدر آموزش‎ها کاربردی‎تر، زیربنایی و معرفتی باشد، ماندگاری جوانان در این نوع کانون‎ها و هیئت‎ها بیشتر خواهد بود، و گرفتار احساسات زودگذر از سوی معاندین نخواهند شد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم  با اشاره به اینکه معرفت افزایی و پاسخ مناسب به شبهات  از موضوعات  مهمی است که کانون‎ها باید به آن توجه داشته باشند، افزودند: برنامه ریزی برای  آینده بهتر و افق روشن تر یکی از عناصر مهم در یک تشکل و هیئت است.

 مدیر حوزه‎های علمیه  کشور عنوان کردند: سلامت کار و کم حاشیه بودن، از عناصر دیگر کانون موفق است، باید افرادی که جذب می‎شوند از مداح گرفته تا سخنران، معلوم باشد که چه کسانی هستند  و وابسته به چه حزب و گروه‎اند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.