گستره همدلی و همزبانی باید در تمام جامعه باشد94/01/17

http://bushehri.net/images/zaman0mohammadrezapoor/125.jpgعضو خبرگان رهبری با اشاره شعار سال فرمودند: گستره همدلی و همزبانی، منحصر به رابطه دولت و ملت نیست؛ بلکه میان مجموعه‎ها و آحاد جامعه نیز باید باشد.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» صبح امروز در دیدار نوروزی با معاونین، مدیران و کارکنان مرکز مدیریت حوزه‎های علمیه ضمن تبریک سال جدید و ولادت حضرت زهرا(س)، اظهار داشتند: امام صادق(ع) در پندی زیبا می فرماید: «الایّام ثلاثةٌ فیومٌ مضی لا یدرک و یومٌ النّاسُ فیه فینبغی ان یغتنموه و غداً انّما هو فی ایدیهم امله» روزهای زندگی سه قسم است: روزی که گذشته و دیگر به دست نمی آید، آینده که فقط آرزویش هست و روزی که اکنون انسان‎ها در آن هستند که باید آن را مغنتم شمارند و بهره کافی از آن ببرند.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور با اشاره به نامگذاری سال 1394 از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی»، ابراز داشتند: گستره همدلی و همزبانی، منحصر به رابطه دولت و ملت نیست؛ بلکه میان مجموعه‎ها و آحاد جامعه نیز باید باشد.

عضو خبرگان رهبری افزودند: برادری واژه‎ای است که مقام معظم رهبری برای همدلی و همزبانی به کار برده‎اند که باید به عنوان اصل حاکم در جامعه دینی و مجموعه‎های گوناگون؛ علی الخصوص مرکز مدیریت حوزه‎های علمیه پیاده سازی شود.

مدیر حوزه‎های علمیه تأکید کردند: مطابق روایت ذکر شده از امام صادق(ع)، باید از فرصت‎هایی که در اختیار ماست، به نحو احسن استفاده کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به روایتی از امام علی(ع) خاطرنشان ساختند: حضرت در این روایت فرموده اند: «لِلمُتَّقين ثَلاثُ عَلاماتٍ: إخلاصُ العَمَلِ وقَصرُالأَمَلِ وَاغتِنامُ المَهَلِ» پرهيزكار را سه نشانه است: اخلاص در عمل، كوتاهى آرزو و بهره گرفتن از فرصت‏ها.

ایشان در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع کار در حوزه اشاره کردند و فرمودند: میان شما عزیزان با کارمندان مجموعه‎های دیگر تفاوت روشنی وجود دارد؛ چراکه در دستگاهی مشغول به فعالیت هستید که منتسب به حضرت بقیه الله الاعظم بوده و همه ما در زیر سایه و عنایت آن حضرت می‎باشیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تأکید بر داشتن نیت خالص در کار، تصریح کردند: حضرت امیر(ع) در فرمایشات خود آورده‎اند: «وَ مَنْ لَمْ يَخْتَلِفْ سِرُّهُ وَ عَلانِيَتُهُ، وَ فِعْلُهُ وَ مَقالَتُهُ فَقَدْ اَدَّى الاْمانَةَ، وَ اَخْلَصَ الْعِبادَة» اگر کسی پشت پرده و روی پرده‎اش، رفتار علنی و مخفیانه‎اش و سخن و عملش با هم متفاوت نباشد؛ امانتداری کرده و امانت خدا را سالم برگردانده و عبادت را خالصانه انجام داده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.