یکی از اقدامات بزرگ رسانه ملی آموزش سبک زندگی بر اساس مبانی دینی است93/01/25

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman%2018.jpegحضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور طی سخنانی درباره سبک زندگی اظهار داشتند: سبک زندگی معنای جامعی است که همه مسائل فرهنگی را تحت پوشش خود قرار می دهد و اگر ما در ابعاد مختلف بتوانیم طراحی های لازم را داشته باشیم، موفق خواهیم بود.

ایشان افزودند: سبک زندگی از موضوعات فرهنگی مختلفی در ذیل خود برخوردار است؛ به عنوان مثال فرهنگ معاشرت با مردم، فرهنگ برگزاری مراسم عزاداری، فرهنگ صحیح مصرف، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و ... از موضوعاتی هستند که باید هرمورد را بر اساس جایگاهش بررسی و در جامعه ترویج کرد.

نماينده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبري ادامه دادند: سبک زندگی مجموعه عظیم و گسترده ای است که کارشناسان مسائل اجتماعی و دینی می توانند برای هرکدام پرونده خاصی تعیین کرده و تمام زوایای آن را بررسی به جامعه منتقل کنند.

ایشان افزودند: بنده اعتقاد دارم یکی از اقدامات بزرگی که رسانه ملی می تواند انجام دهد، آموزش سبک زندگی بر اساس مبانی دینی است.

عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه درباره ارتباط حوزه با مسئولان نظام بیان داشتند: ما انتظار داریم ارتباط قوی تری بین مسئولان نظام و حوزه های علمیه ایجاد شود و جایگاه حوزه به عنوان خاستگاه علوم دینی، اعتقادی و اخلاقی در کشور بیشتر مورد اهمیت قرار بگیرد.

ایشان فرمودند: دولت ها قطعا نمی توانند خودشان را مستغنی از مسائل دینی و مذهبی بدانند، چرا که هویت انقلاب و نظام بر اساس مباحث اعتقادی، اخلاقی، دینی، سیاسی و اجتماعی شکل گرفته و سرچشمه این مسائل، حوزه های علمیه شیعه هستند.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه دادند: اگر ارتباط و تعامل مناسبی بین دولت و حوزه های علمیه براساس چارچوب مشخص و منظمی وجود داشته باشد و مسئولان دولتی در عرصه های مختلف نیازهای خودشان را به حوزه عرضه کنند تا حوزه های علمیه نیز با تمام وجود پاسخگوی نیازهای نظام اسلامی باشند، قطعا در تمام زمینه ها موجبات خوبی را شاهد خواهیم بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.