یکی از پیام‎های واقعه عاشورا حفظ حجاب و عفاف است93/08/12

http://hosseiniboshehri.ir/images/busshehri/zaman%2014.jpegنماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری فرمودند: در سیره اهل بیت(ع) بویژه زندگی حضرت فاطمه(س)، زینب کبری(س) و بانوان شاخص اسلام به حفظ حجاب و عفاف حساسیت خاصی داشتند و یکی از پیام‎های واقعه عاشورا حفظ حجاب و عفاف است.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» روز شنبه در گفتگو با یکی از خبرگزاری‎ها افزودند: حجاب در امت اسلامی از احکام ضروری دین است و این مهم در سیره امام حسین (ع) نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

ایشان اضافه کردند: فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) در مسیر احیای دین، تبیین مکتب و اجرای احکام اسلامی بوده است.

مدیرحوزه های علمیه‎های کشور بیان کردند: معنای قیام کربلا یعنی آنچه به عنوان واجبات و محرمات الهی در دین وجود دارد در زندگی مردم جریان داشته باشد همانگونه که آن حضرت تبیین اهداف قیامشان را اصلاح امت جدش و گرایش آنها به سمت دین عنوان کرده‎اند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه دادند: اگر کسی با احکام الهی آشنا نباشد باید آگاه شود اما اگر کسی معروف الهی را می‎شناسد و به گونه دیگری در جامعه با آن برخورد می‎کند و سعی در گسترش معروف ندارد، به طور طبیعی پیام عاشورا متوجه وی می‎شود.

ایشان با اشاره به اینکه بی اعتنایی به مسایل شرعی از دیگر علت‎های قیام امام حسین(ع) فرمودند: جبهه مقابل سیدالشهدا(ع) نسبت به احکام الهی بی‎تفاوت و بی‎اعتنا بودند و حقیقت قرآن را نادیده گرفته و به اندک دنیا توجه می‎کردند که آن حضرت برای اجرای حدود الهی در جامعه قیام کردند و این هدف کلی امام حسین(ع) بود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم افزودند: در دوران امام حسین (ع) مردم به منکر گرایش پیدا کرده بودند و معروف را منکر تصور می‎کردند از این رو امام حسین(ع) برای احیای احکام دین که از آن جمله بحث حجاب و عفاف بانوان در جامعه است، قیام کردند.

ایشان افزودند: حجاب و پوشش سیره و روش خاندان اهل بیت(ع) است؛ بر همین اساس اگر جامعه نسبت به حجاب و عفت عمومی بی تفاوت باشد خلاف سیره اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) عمل کرده است.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشدند: مخالفت با معروفی همچون حجاب و عفاف در جامعه، مخالفت با ارزش‎های اسلام و پیام عاشورا است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.