تدوین نقشه راه تربیت علمی و اخلاقی طلاب 92/07/08

http://www.bushehri.net/images/busshehri/7/22_172924.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور، با اشاره به لزوم توجه جدی به تربیت طلاب، بر طراحی نقشه راه برای تربیت علمی و اخلاقی سربازان امام عصر(عج) تاکید کردند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در دیدار مدیران و معاونان مدارس و مراکز تخصصی حوزه علمیه قم که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شده بود، به تبیین شرایط مطلوب برای تربیت طلاب پرداختند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت داشتن نقشه راه برای تربیت علمی و اخلاقی طلاب، فرمودند: همه ما در حوزه مقدس، هدف مشترکی که همانا تربیت انسان‌های صالح و مفید به حال خود، جامعه و حتی جهان بشریت است را دنبال می کنیم و برای رسیدن به این هدف مقدس، باید نقشه راه داشته باشیم؛ البته این نقشه در برهه‌های مختلف به دلیل تغییر اوضاع و شرایط زمان، متفاوت می‌شود.

معاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم، وجود حرم کریمه اهل بیت(س) و حضور علمای بزرگ و صاحب نفس، را از نقاط قوت تحصیل در شهر مقدس قم دانستند و افزودند: در پرتو این نقاط قوت، طلبه می تواند رشد کند و مسیر بندگی الهی را طی نماید؛ البته از وجود موانع هم نباید غافل بود.

ایشان، لزوم توجه جدی به تربیت طلاب را ضروری خواندند و بیان داشتند: مدیران و مسئولین مدارس باید با پیگیری مداوم، همچنین رفتار و برخوردی منطقی و دلسوزانه، از طلاب مراقبت کرده و ارتباط خود را با آنان حتی بعد از اتمام سطح و در دروس آزاد هم حفظ نمایند.

امام جمعه قم در ادامه افزودند: در روایت داریم که علم به دو دسته تقسیم می شود؛ دسته اول درجه نازل آن است که تنها در حد کلام می‌باشد و در عمل و رفتار بروز ندارد، اما درجه  اعلای آن، علمی است که در جوارح و ارکان نفوذ می‌کند؛ بنابراین ما باید به طلاب توصیه کنیم تا علمی را که فرا می گیرند، در مقام عمل و رفتار آنها نیز ظاهر شود.

آیت الله حسینی بوشهری در پایان در توصیه به مدیران مدارس علمیه ابراز داشتند: با تشکیل جلساتی، به انتقال تجارب مفید بپردازید؛ چرا که این کار مفید خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.