15 خرداد نماد ایستادگی در برابر استکبار است 93/03/15

http://www.bushehri.net/images/ejlasiie/1/farmandari-varamin-15-khordad13.jpgمدیر حوزه های علمیه کشور فرمودند: 15 خرداد، روز تقابل جبهه متدینین و مدافعان ارزش های اسلامی به رهبری امام راحل(ره)، با اردوگاه طاغوت و وابستگان به استکبار است. 

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته» در گفت وگو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها، روز پانزدهم خردادماه را روزی به یادماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کردند و ابراز داشتند: حضرت امام(ره) این روز را برای همیشه به عنوان عزای عمومی اعلام کردند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه تصریح کردند: 15 خرداد، روز تقابل جبهه متدینین و مدافعان ارزش های اسلامی به رهبری امام راحل(ره)، با اردوگاه طاغوت و وابستگان به استکبار است. مستکبران به دنبال کنترل همیشگی ایران بودند، اما امام(ره) شجاعانه در مقابل طمع ورزی آن ها ایستادگی کرد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که امام راحل(ره) در 15 خرداد یار و یاور زیادی نداشت و مردم قم، ورامین و تهران بپا خاستند و اعلام وفاداری با ایشان کردند، اظهار داشتند: دستگاه طاغوت تصمیم گرفت هر حرکتی را در روز 15 خرداد سرکوب کند و این حرکت اگرچه به ظاهر سرکوب شد، اما همچنان شعله های عشق به اسلام و امام راحل(ره) در دل های مردم بود.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به تبعید امام راحل(ره) از ترکیه به نجف، ابراز داشتند: امام(ره) در حوزه علمیه نجف به عنوان مرجعی مقتدر و بزرگ شناخته شد و به گونه ای بحث علمیت و اجتهاد ایشان جایگاه واقعی خود را پیدا کرد که همگان دچار بهت و ناباوری شدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در 15 خرداد و در دوران شکل گیری نهضت، مراجع و علمای بزرگوار نیز امام(ره) را همراهی می کردند، بیان داشتند: یاران، روحانیون و اقشار مختلف جامعه به عنوان عاشقان مکتب امام راحل به زندان ها افتادند، ولی این ملت دست از مبارزه نکشید و نتیجه پایداری خود را به مدد عنایات الهی در 22 بهمن سال 1357 نظاره کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.