آیت‌الله فاضل لنکرانی شخصیتی چند بعدی بود93/03/29

http://www.bushehri.net/images/zamanmmm/5555555555.jpgنماینده مردم شریف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری  حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»  شخصیت آیت‌الله فاضل لنکرانی «ره» را  از نظر علمی کم نظیر توصیف کردند وعنوان کردند: ایشان در زمانی که جوان بود حدود 500 نفر شاگرد داشت و برخی از بزرگان حوزه در آن زمان از آیت‌الله فاضل لنکرانی «ره» به فاضل مدرس یاد می‌کردند؛ این شخصیت بزرگ هر چه جلوتر آمد چهره‌اش برای حوزویان و دیگران روشن‌تر شد؛ تعداد فراوان شاگردان، آثار گرانبهای مکتوب مانند شرح تحریرالوسیله که جامعیت فراوانی دارد و امروز مورد استفاده بسیاری از بزرگان قرار دارد از جمله آثار و برکات وجودی مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری برگزاری مراسم‌هایی به منظور گرامیداشت یاد و نام بزرگان گذشته را حق‌شناسی نسل امروز نسبت به آنها دانستند و تصریح کردند: آیت‌الله فاضل لنکرانی شخصیتی چند بعدی بود؛ زمانی که احساس می‌کرد باید درس و بحث جدی در حوزه داشته باشد همین کار را انجام داد و وقتی احساس کرد مبارزه لازم است دریافت که روزی درس و بحث‌ها فایده دارند که آرمان‌های دینی در جامعه پیاده شده باشند و دستگاه حکومتی با دین مردم شوخی نکند؛ در این شرایط تبعید را تحمل کرد تا صدای مظلومیت اسلام و امام(ره) به گوش جهانیان برسد و در عین حال کار علمی را هم رها نکرد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزودند: اگر خداوند اراده کند نسبت به بنده‌ای خیرش را بخواهد به او توفیق می‌دهد که عمرش را در بهترین کارها سپری کند؛ امام راحل از جمله این شخصیت‌ها بود و آیت‌الله فاضل لنکرانی هم اینگونه بود؛ هر چه شخصیت‌های بزرگ حوزوی را تجلیل می‌کنیم به عظمت کار امام در تربیت آنها پی می‌بریم.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور  با اشاره به احیای اسلام ناب و تشیع توسط امام خمینی(ره) عنوان داشتند: ایشان می‌فرمود بخش مهمی از کتب فقهی ما مربوط به مسایل اجتماعی و سیاسی هستند.

آیت‌الله حسینی بوشهری به رفت و آمد جدی و صمیمی امام راحل و پدر آیت‌الله فاضل لنکرانی اشاره کردند و بیان داشتند: سیر حرکتی امام خمینی(ره) با خانواده آیت‌الله فاضل لنکرانی انس پیدا کرده بود؛ زمانی که امام در نجف و در تبعید به سر می‌برد به دستور ساواک هیچ کس حق ملاقات با ایشان را نداشت ولی در عین حال ارتباط میان امام و آیت‌الله فاضل لنکرانی برقرار بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزودند: شخصیت آیت‌الله فاضل لنکرانی از دو جهت اهمیت دارد؛ او گاهی اوقات پای اطلاعیه‌هایی را امضا می‌کرد و نسبت به سران رژیم شاه اعتراض داشت که هر کسی این کار را انجام نمی‌داد.

ایشان خاطرنشان کردند: هر جا که احساس خطری نسبت به دین و حوزه‌ها وجود داشت حضور آیت‌الله فاضل لنکرانی را برای دفاع از اسلام می‌بینیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری به امضای بیانیه محکم و استوار افرادی مانند آیت‌الله فاضل لنکرانی در تثبیت مرجعیت امام راحل اشاره کردند و بیان داشتند: کاری که آیت‌الله فاضل لنکرانی و امثال ایشان انجام داده‌اند مسئولیت ما را سنگین کرده و آن هم عبارت است از اینکه باید عالم به زمان باشیم؛ اگر درسی خوانده شود و در کنار آن به آرمان‌های دینی اهمیت ندهیم این کار در راستای مکتب امام صادق(ع) نخواهد بود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.