ائمه جمعه، تبيين كننده تعاليم ديني در كشورند 92/06/03

http://h-bushehri.ir/images/s6.jpgمعاون جامعه مدرسين حوزه علميه قم در بيستمين دوره طرح تقويت مباني اعتقادي در مصلاي امام خميني(ره) شهركرد، با بيان حديثي از رسول اكرم(ص) فرمودند: اگر دو فريضه امر به معروف و نهي از منكر در جامعه اسلامي تعطيل شود و نيكي به ديگران از بين برود، خير و بركت نيز از زندگي رخت برمي‏‎بندد.
حضرت آیت الله سید هاشم حسینی‎بوشهری با تبيين نقش و جايگاه امر به معروف و نهي از منكر در سبك زندگي اسلامي و طرح چند سؤال، ضرورت اصلاح سبك زندگي، سبك زندگي مطلوب، نقش امر به معروف در سبك زندگي ديني و نقش حوزه‎هاي علميه در نهادينه كردن سبك زندگي اسلامي را تبيين كردند.
مدير حوزه‎هاي علميه كشور ادامه دادند: آنچه امروز در جامعه بعنوان سبك زندگي مطرح است، آميخته‎اي از فرهنگ غربي، فرهنگ قبل از انقلاب و گوشه كوچكي نيز از اسلام است.
آيت الله حسيني‎بوشهري اظهار داشتند: پس از ۳۴ سال از انقلاب اسلامي، رگه‎هايي در رفتارهاي خود مي‎بينيم كه با دين اسلام سازگاري ندارد و تحت تأثير فضاي فرهنگي قبل از انقلاب است.
ایشان با بيان فرمايشات مقام معظم رهبري درباره شبيخون، ناتو و تهاجم فرهنگي در كشور تأكيد كردند: سبك زندگي اسلامي در مقابله با توطئه‎هاي دشمنان و فرهنگ غربي كارساز است و در اين راستا بايد نهضت عظيم علمي در كشور اجرايي شود.
امام جمعه موقت شهر قم با بيان اينكه سلسله اعتقادات و باورهاي عميق عقيدتي موجود در جامعه بايد در رفتار نيز خود را نشان دهد، تصریح کردند: سبك زندگي بايد ميوه سلسله اعتقادات و باورهاي عميق اعتقادي باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبري همچنين، زندگي بدون اشرافيت را مطابق با زندگي اهل بيت و پيامبر اكرم صلي الله عليه و آله و سلم دانستند و اظهار داشتند: براي اصلاح سبك زندگي ديني بايد بر اساس اصول ثابت زندگي معصومان و پيامبر اسلام زندگي كنيم.
مدير حوزه هاي علميه كشور به نقش امربه معروف و نهي از منكر در زندگي و آثار زيانبار ترك امربه معروف و نهي از منكر در جامعه اشاره كردند و افزودند: رواج گناه، هرج و مرج عمومي، رخت بربستن خيرات و بركات و تسلط اشرار بر امور از آثار زيان بار ترك اين فريضه الهي است.
سلسله نشست هاي طرح تقويت مباني اعتقادي و شبهه زدايي ديني با رويكرد سبك زندگي اسلامي به مدت يك ماه از سوي نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد در مصلاي بزرگ امام خميني (ره) در حال برگزاري است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.