اسلام، رسالت و امامت؛ 3 نعمت بزرگ معنوی خداوند93/07/22

http://www.bushehri.net/images/busshehri/zaman%201.jpegحضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری «دامت برکاته» عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم جشن عید غدیر در شیراز با بیان اینکه در میان نعمت‌های معنوی، 3 نمعت بزرگ را خداوند به دلیل اهمیت آنها از واژه منت استفاده کرده است، فرمودند: خداوند می‌خواهد بیان کند که من بر شما انسان‌ها منت می‌گذارم و این نعمت را در اختیار شما قرار می‌دهم.
ایشان خاطرنشان کردند: اساساً واژه منت در جایی به کار برده می‌شود که خداوند متعال نعمت سنگینی به بشر عنایت کرده و در اختیار او قرار داده است.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری، اسلام، بعثت، ولایت و امامت را سه نعمت سنگین دانستند و فرمودند: این سه نعمت از نعمت‌های بی‌بدیل و از نعمات معنوی است و اصولاً نعمات معنوی دارای مراتب و درجات هستند.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه خداوندی که نعمت اسلام را عطا کرد، منت گذاشته و نعمات رسالت و امامت را هم عطا می‎کند که این نعمات با وجود حضرت بقیة الله‌الاعظم در آخرالزمان ادامه پیدا می‌کند، بیان داشتند: فرشتگان الهی با تمام شرافت و عظمتی که دارند و در پیشگاه پروردگار عالم مقربند، تنها واسطه فیض الهی هستند اما به طور مستقیم نقش هدایتگری در رابطه با جامعه بشری ندارند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.