امسال ۱۷ هزار نفر در حوزه‌های علمیه پذیرفته شدند 93/06/28

http://bushehri.net/images/1200000000.jpgمدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور فرمودند: ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه امسال ۱۷ هزار نفر بود که این میزان با سطح نیاز جامعه فاصله فراوانی دارد.

حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری«دامت برکاته»  در گفت‌و‌گو با خبرنگار یکی از خبرگزاری ها در قم، اظهار کردند: به جز در فصل‌ها و ایام تخصصی تبلیغی که طلاب و روحانیون به‌صورت گسترده به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند، هم‌اکنون بیش از 3هزار نفر در غالب «طرح هجرت» مشغول به انجام وظیفه تبلیغی خود در دورترین نقاط کشور هستند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه  روحانیون در غالب طرح هجرت  به مدت چند سال در محل  تبلیغ خود استقرار دارند، افزودند: در این طرح  روحانیون تقریبا به صورت دائمی در محل تبلیغ حضور دارند و این مسئله سبب ارتباط بیشتر مردم منطقه با روحانی مبلغ و در نتیجه تاثیرگذاری بیشتر می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری یکی از مشکلات هجرت دائمی طلاب از حوزه علمیه قم را بحث‌های درسی اعلام کردند و بیان داشتند: یکی از مسائلی که سبب می شود طلاب و روحانیون به صورت دائمی در شهرهای محل تبلیغ مستقر نشوند، لزوم بروزسانی آنان از نظر علمی است که باید در عین تبلیغ به مسئله تحصیل و افزایش بار علمی خود در حوزه علمیه قم بپردازند؛ همین مسئله سبب می‌شود طلاب پس از چند سال حضور در طرح‌های تبلیغی، برای ارتقاء علمی و استفاده از سرمایه علمی حوزه، به قم مراجعه کنند و پس از مدتی درس و بحث دوباره به محل تبلیغ خود بازگردند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بابیان اینکه امسال 17 هزار طلبه جدیدالورود در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل علوم دینی شده‌اند، تصریح کردند: این مقدار پذیرش با سطح نیاز جامعه فاصله بسیار زیادی دارد و متاسفانه به دلیل کمبود امکانات امسال ظرفیت 17هزار نفری برای پذیرش طلاب علوم دینی داشتیم.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.