امنیت، زمینه‌ساز گسترش ارزش‌های الهی94/09/07

http://bushehri.net/images/namazjome/521%2010.jpgحضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» امام جمعه قم روز (6 آذر) در خطبه های نماز جمعه قم، عنوان کردند: در خطبه گذشته فصلی در مورد امنیت آغاز شد و با استفاده از روایات و آیات قرآن کریم به جایگاه مهم امنیت اشاره شد.

نماينده مردم شريف استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبري با طرح سوالی مبنی بر این که آیا امنیت هدف است یا وسیله؟ و همچنین آیا در جهت تلاش در حفظ امنیت، باید محدوده و مرزی را رعایت کرد؟، فرمودند: با توجه به آیات و آموزه‌های دینی، مسأله امنیت به عنوان هدف مطرح نیست، بلکه امنیت، زمینه‌ساز زندگی بهتر آحاد جامعه باشد، امنیت پیاده کردن تعالیم و آموزه‌های دینی و همچنین گسترش ارزش‌های الهی باشد.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کردند: یک جامعه برای این که زندگی آرام داشته باشد و در آن آموزه‌های دینی پیاده شود و ارزش‌های الهی گسترش یابد، باید در امنیت باشد.

مدير حوزه هاي علميه کشور با اشاره به این که آیه 55 سوره نور از جمله آیاتی است که بشارت آمدن حضرت بقیه الله (عج) را دارد، یادآور شدند: خداوند در این آیه، به مومنان و صالحان وعده خلیفه الهی می‌دهد و استقرار دین الهی و ایجاد امنیت در جامعه را به عنوان بستری برای پرستش خداوند عنوان می‌کند.

امام جمعه قم بیان داشت: خداوند در جایی دیگر از قرآن کریم، امنیت درونی را زمینه‌ساز ازدیاد ایمان می‌داند، یعنی اگر امنیت در درون و قلب انسان‌های مومن ایجاد شد، زمینه‌ساز ازدیاد ایمان است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.