انتفاضه سوم فلسطین نباید در قضایای امروز منطقه مورد غفلت واقع شود94/08/11

http://bushehri.net/images/busshehri/zaman-mohammadrezapoor%2012.jpgمدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با بیان این که انتفاضه سوم فلسطین نباید در گیر و دار قضایای امروز منطقه مورد غفلت واقع شود، تصریح کردند: تسلیح کرانه باختری و وحدت ملی فلسطینیان از جمله لوازم بسیار مهم تحقق اهداف انتفاضه سوم می باشد.

حضرت آيت الله سيد هاشم حسيني بوشهري «دامت برکاته» مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور درباره انتفاضه سوم فلسطین و به ویژه رسالت امروزین ما در حمایت از این انتفاضه گفتگویی با یکی از خبرگزاری ها داشتند که ماحصل آن در ادامه می آید؛

با وجود آن که تعداد شهدای انتفاضه سوم فلسطین تاکنون از 70 نفر نیز گذشته و هر روز این قیام خونین ابعاد تازه ای پیدا می کند اما در جهان اسلام و حتی در داخل کشور ما آن طور که باید و شاید اذهان عمومی و رسانه ها متوجه اهمیت این انتفاضه نشده اند. نظر شما در این خصوص چیست؟

متاسفانه دنیای استکبار که همیشه حامی رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم جعلی بوده با درگیرکردن اذهان مردم منطقه به جنگ یمن، سوریه و عراق و نیز قضایای بحرین باعث شده که مساله فلسطین که اولویت نخست جهان اسلام باید باشد تا حدی مورد غفلت واقع شود.

از سویی شاهد هستیم دولت عربستان که خود را خادم حرمین شریفین می داند و طبق ادعای خودش باید دلسوز اسلام و مسلمین باشد به جای فریاد زدن بر سر اشغالگران قدس سرگرم کشتار مردم مظلوم یمن است و همچنین از تروریست های تکفیری در منطقه به شدت حمایت می کند.

به خصوص در مساله سوریه که این روزها شاهد تحرکات دیپلماتیک برای حل بحران آن هستیم کشورهای ائتلاف غربی و برخی همسایگان سوریه و نیز بعضی از دولت‎های عربی با چراغ سبز غرب و آمریکا به حمایت از تروریست ها و عناصر تکفیری می پردازند که همین مساله نیز کار را پیچیده تر کرده است.

خروجی همه این قضایا نیز این شده که دست کم بخشی از جهان اسلام نگاهش به فلسطین به عنوان اولویت جهان اسلام کمرنگ تر از گذشته باشد و همین مساله نیز زمینه مساعدی برای صهیونیست های جنایتکار فراهم کرده که این روزها به راحتی به ادامه کشتار خود علیه مردم کرانه باختری و قدس شریف بپردازند.

چند روز پیش شاهد سفر دبیر کل سازمان ملل متحد و نیز وزیر خارجه آمریکا به سرزمین های اشغالی بودیم. به نظر شما این گونه سفرها و تحرکات آن هم در حالی که انتفاضه سوم در جریان است با چه اهداف و مقاصدی صورت می گیرد؟

طبیعی است که این گونه تحرکات در راستای خاموش کردن شعله های انتفاضه جدید صورت می گیرد و مقامات بین المللی و همچنین سران کشورهای قدرتمند و استکباری در گذشته نیز نشان داده اند که مدافع مردم مظلوم فلسطین نبوده و نیستند و بیشتر به دنبال تامین امنیت رژیم اشغالگر قدس هستند و گرنه کسی در این مساله شکی ندارد که در طول بیش از 70 سال اخیر این صهیونیست ها بوده اند که غاصبانه و ظالمانه هرگونه جنایتی را علیه ملت فلسطین چه ساکنان غزه و چه مناطق کرانه باختری مرتکب شده اند و همواره نیز سازمان ها و نهادهای بین المللی مدعی حقوق بشر در قبال این جنایات، سکوت حمایت آمیز داشته اند.

در چنین اوضاع و احوالی کشورها و دولت های اسلامی در حمایت از انتفاضه سوم فلسطینیان چه وظیفه ای برعهده دارند؟

به خصوص در زمان حساس کنونی همه کشورهای اسلامی و امت اسلام باید همچنان مساله فلسطین را در اولویت نخست توجهات خود قرار دهند و هیچ گاه دست از حمایت از آرمان قدس شریف برندارند.

شکی نیست که جنایات اخیر صهیونیست ها در قبال مسجدالاقصی باعث شکل گیری انتفاضه سوم شده و در این زمان مسلمانان باید دست از اختلافات داخلی برداشته و همه بدانند که دشمن اصلی و شماره یک آن ها آمریکا و اسرائیل است.

امروز حمایت از قبله اول مسلمانان باید در راس همه برنامه ها باشد و امیدواریم که هم امت اسلامی و هم سران برخی کشورهای اسلامی که در خواب غفلت هستند و متاسفانه به پادویی برای استکبار تبدیل شده اند اولویت های جهان اسلام را در نظر بگیرند و به جای خدمت به بیگانگان به جامعه اسلامی و امت اسلام خدمت کنند.

در روزهای اخیر ، اخباری در رسانه ها مطرح شد که برخی از سران اصلی جنبش حماس حمایت قاطع خود را از انتفاضه سوم مردم کرانه باختری و به خصوص مسلح کردن این منطقه برای مقابله جدی تر با صهیونیست ها اعلام کرده اند. ارزیابی شما در این خصوص چیست؟!

به هر حال این خبر بسیار مهم و خوشحال کننده ای است و در واقع احساس نیازی است که خود فلسطینی ها دریافته اند که باید با وحدت ملی میان خود به سمت تسلیح کرانه باختری بروند؛ یعنی دقیقاً همان چیزی که مقام معظم رهبری در گذشته، بسیار مورد تاکید قرار دادند و امیدواریم که این مهم در راستای آمادگی بیشتر فلسطینی ها برای مبارزه با اسرائیل عملیاتی شود و فضایی ایجاد شود که دیگر رژیم صهیونیستی به هیچ وجه احساس آرامش و امنیت در هیچ کجای سرزمین های اشغالی نداشته باشد.

در واقع امروز مجهز شدن مردم کرانه باختری به امکانات دفاعی بیشتر و بهتر در برابر رژیم اشغالگر قدس ، یک ضرورت اجتناب ناپدیر است و تاریخ نیز نشان داده که هر ملتی در مقابل صهیونیست ها توانسته از هویت ملی و اسلامی خود دفاع کند و در برابر آن ها مقتدرانه بایستد، در نهایت این اسرائیلی ها بوده اند که همچون جنگ 33 روزه در لبنان و یا جنگ 22 روزه غزه در مقابل جبهه مقاومت اسلامی عقب نشینی کرده اند.

رسانه های جمعی به ویژه رسانه های کشور ما برای حمایت از انتفاضه سوم چگونه می توانند به ایفای نقش بپردازند؟

به هر حال رسانه ها نقش بسیار مهمی بر دوش دارند، چنان که در جبهه باطل نیز این رسانه های دشمنان هستند که به افکار عمومی جهان در راستای اهداف و خواسته های اسراییل و آمریکا خط و جهت را نشان می دهند.

طبعاً رسانه های جهان اسلام و به خصوص کشور خودمان نباید بگذارندکه مساله فلسطین مورد کم توجهی و بی توجهی قرار گیرد و بلکه باید با دنبال کردن اخبار و تحولات مربوط به همین انتفاضه اخیر  همچنین رصد و پوشش اخبار فلسطین و نیز انجام مصاحبه با شخصیت های مطرح جهان اسلام به رسالت تاریخی و مهم خود جامه عمل بپوشانند، چه آن که امروز حمایت از مظلومان فلسطینی اولویت اصلی کشور و نظام اسلامی ماست.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

Please publish modules in offcanvas position.